Dat bruine boterhammen gezonder zijn dan de witte, dat wisten we al. Maar Indiase onderzoekers hebben nog een ander groot voordeel ontdekt. Bruine boterhammen, en dan vooral de korsten ervan, zouden mogelijk darmkanker voorkomen.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat broodkorstjes ook goed zijn voor je gebit, omdat ze 't kauwen stimuleren. ;)
Volgens mij maakt dat geen lor uit. Behalve als het verbrand is, dan is het ongezonder. Het is hetzelfde deeg als het binnenste van het brood.

Maar laten we eerlijk zijn, broodkorstjes zijn gewoon vies, en zijn er voor gemaakt om weg te gooien, of om aan de eendjes te voeren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe even normaal ; de korsten vormen bijna 25 % van het brood ; dat ga je toch niet allemaal weggooien ?
Ga je even vreselijk schamen zeg.
Trouwens, van lekker vers brood zijn ze ook nog eens het lekkerste van het brood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik ook. Lekkere knapperige korstjes van vers brood. Mmmmmmm! Ik denk dat de heer Voldemort de boel een beetje zit te stangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of hij gooit ook nog appelmoes over al zijn warme eten omdat-ie het anders niet lust :LOL:
Mijn zusje had zo'n vriendje ; net een kleuter met eten. Die verkering was snel over !
HeerVoldemort
12 jaar geleden
haha, nee ik hou niet van appelmoes :-) en ja natuurlijk liep ik te stangen. Ik ben geen fan van broodkorstjes, nooit geweest. Maar natuurlijk gooi ik dat niet allemaal weg. Vroeger wel, dan gooide ik het in de sloot voor de eendjes. En ter informatie, ik ben DOL op warm eten. Vooral de Hollandse pot! Zuurkool, boerenkool, bloemkool, spitskool...hmmm. Ik ben echter geen brood eter, behalve met hartig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broodkorstjes van vers wit brood zijn zooo ontzettend lekker!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was ooit in Parijs met iemand, een volwassenen, die nog steeds niet geleerd had om korstjes gewoon op te eten. En inderdaad... Die ging de korst van een croissant afpulken. En snapte niet waarom de rest van het gezelschap in tranen lag van het lachen :-)
Die zijn juist gezonder dan de rest van de boterham, daar zitten extra veel vezels in nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe komen die extra vezels daar dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad? Zit daar ander deeg? Nee! Antwoord klopt dus niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De korst ontstaat alleen doordat het randje iets meer uitdroogt en meer directe warmte krijgt, er wordt echt geen extra vezelrijk laagje om het deeg gelegd om daarmee een korst te vormen, dus een min.