Welke (volkoren)broodsoort is het meest vullend?

Ik weet dat volkorenbrood het meest vullend en gezond is, maar ik vroeg me af welke soort daarvan het meest vult? Want bij de albert heijn heb je bijvoorbeeld pain de boulogne of waldkorn, en beiden vullen die alsnog niet zo goed en bestaan ze voor een groot gedeelte uit lucht. Ik ben dus op zoek naar een zwaarder brood zeg maar. Heeft iemand een idee van zo'n soort brood?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan kan ik je Allinson Zonne aanbevelen. Dat is stevig zwaar brood, met lekkere zonnepitten op de korst. Heerlijk vullend. Het wordt helaas niet verkocht bij Albert Heijn. Wat ze daar wel in sommige filialen hebben is Abdijbrood; als de daar de Donkere meergranen van neemt dan heb je ook een goede keus. Toegevoegd na 1 minuut: als de daar = als je daar

Ga naar een echte warme bakker, en koop daar een gewoon volkorenbrood. Smaakt heerlijk en vult echt goed! Veel donkere broodsoorten lijken gezonder, maar bevatten nauwelijks meer vezels dan wit of lichtbruin brood. Toegevoegd na 1 minuut: Vezels zijn goed voor de darmen, maar geven ook een langdurig verzadigd gevoel. Toegevoegd na 1 minuut: Vezels zijn goed voor de darmen, maar geven ook een langdurig verzadigd gevoel.

Bronnen:
http://dieet.blog.nl/algemeen/2009/09/01/d...

Roggebrood. Kost 39ct.

Probeer eens Duits brood van zuurdesemdeeg. Dat is veel zwaarder dan ons brood en het vult ook veel beter. Je moet het vaak nog wel even zelf snijden. Er is ook een soort met roggemeel, die is wat stugger en je kunt natuurlijk ook geen voor het Duitse Schwarzbrot, maar ik denk dat je dan naar een warme bakker moet.

Pain de boulogne en waldkorn zijn geen volkorenbrood maar witbrood met toevoegingen. Alleen brood dat gemaakt is van meel dat uit de volle tarwekorrel gemalen is mag volkoren genoemd worden. Zeker als je er gevoelig voor bent kun je goed merken dat volkorenbrood inderdaad beter vult. 'Zwaardere' soorten zijn vaak eiwitrijker, zoals spelt- of teffbrood. Ook het Duitse 'Mischbrot', half tarwe, half rogge, voedt een stuk beter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100