hoe kom ik van dat constante hongergevoel af?

ik heb sinds een week een enorm honger gevoel, ook als ik net goed heb gegeten. ik kan 5 volkoren boterhammen eten en ik heb letterlijk 1 minuut later alweer honger, alsof ik 5 uur geleden pas voor het laatst heb gegeten. ik ben niet aan het diëten dus daar kan het niet van komen. verder heb ik een gezond gewicht. wie kan mij tips geven want ik word er helemaal gek van, kan me ook niet concentreren op werk door de honger en ook 's nachts word ik wakker van de honger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Laat je als je niet aan het lijnen, sporten of groeien bent, zo snel mogelijk eerst eens controleren door de huisarts. Plotselinge onstilbare honger kan een signaal zijn van diabetes, en is heel snel en makkelijk te controleren.

Daarnaast heb je met dit koude weer natuurlijk meer energie nodig om je warm te houden dus iets meer behoefte aan brandstof is niet meteen iets om je druk over te maken.

Zoals jij het beschrijft echter, zou ik eerst ernstiger oorzaken (diabetes, type 1 zelfs! of iets met je schildklier bijvoorbeeld) uit laten sluiten voor je verder zelf kunt gaan dokteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je inderdaad zo snel mogelijk door de huisarts testen, het kan bijvoorbeeld ook een lintworm of iets dergelijks zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb contact gehad met de huisarts vanochtend, hij vertelde mij dat ik het minimaal nog een week moet aankijken en als ik geen last heb van buikpijn dat het geen lintworm is. maar ik zit nu wel met dat hele vervelende gevoel. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan toch wel even een simpele vingerprik doen ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt voor diabetes? nee dat is het niet, ben in november nog getest op diabetes (wegens vermoeidheid) en al mn waardes waren goed gelukkig. de oorzaak van vermoeidheid is trouwens ook opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar nu die honger.......zwangerschap uitgesloten ? Wat was, als ik vragen mag, toen de oorzaak voor die vermoeidheid ? En je weet dat diabetes (vooral type 1) HEEL acuut kan opkomen he ? Het is niet te vergelijken met 'sluipmoordenaar' Diabetes type II. Een test van meer dan een week oud zegt eigenlijk niks, vooral niet als het ook nog eens in de familie zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgende week dan toch maar even testen op type 1. het zit niet in de familie maargoed je weet maar nooit. de oorzaak van de vermoeidheid toen was stress (ik wist niet dat je zo ontzettend moe kon zijn van stress, maar nu stress vrij dus ben ook nooit meer moe) zwangerschap niet 100 procent uitgesloten, ben zondag de pil vergeten (week 1) en had die avond dat ik de pil ben vergeten wel seks gehad dus er is een hele kleine kans, maar ook al is dat zo dan lijkt het me niet dat ik daar zo snel al iets van merk?
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zou toch even naar de huisarts gaan als je er volgende week nog last van hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schildklier kan inderdaad zowel te snel als te langzaam werken, met zeer uiteenlopende symptomen.
Ikzelf heb ook constand een hongergevoel. Als ik net 5 of 10 minuten geleden een flinke stamppot opheb, of een gerecht met groente vlees en aardappels(ik eet altijd 2 volle borden) dan heb ik een uur daarna weer honger.
Ik vraag mezelf ook af hoe dat komt, en er zijn mensen die denken dat het aan je stofwisseling kan liggen, dat je een zeer snelle verbranding hebt waardoor je een half uur later of een uur later weer honger hebt.

Wat ik wel eens heb geprobeert en dat klinkt heel vies maar t werkt wel, is s morgens een flinke warme maaltijd klaarmaken. Dus een warm gerecht, groente vlees en aardappels bijvoorbeeld. Of iets anders wat je normaal gesproken als avondeten eet.
Of als je s morgens warm eten niet prettig vind, tussen de middag zo tussen 12 en half 1 een goede flinke maaltijd eten.

Bij mij werkt het tenminste zeer goed :D
En s avonds eet ik dan iets van een pizza uit de oven ofzo.

Zo neemt mijn hongergevoel wel behoorlijk af iig.

Probeer t eens :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, kwam dit bij jou ook ''ineens'' of heb je dat al zolang je het kan herinneren? een snelle stofwisseling heb ik wel, ik kan namelijk alles eten zonder ook maar een gram aan te komen (weeg al sinds mijn 14e hetzelfde, ben nu 21)