hoe kom ik van dat constante hongergevoel af?

ik heb sinds een week een enorm honger gevoel, ook als ik net goed heb gegeten. ik kan 5 volkoren boterhammen eten en ik heb letterlijk 1 minuut later alweer honger, alsof ik 5 uur geleden pas voor het laatst heb gegeten. ik ben niet aan het diëten dus daar kan het niet van komen. verder heb ik een gezond gewicht. wie kan mij tips geven want ik word er helemaal gek van, kan me ook niet concentreren op werk door de honger en ook 's nachts word ik wakker van de honger.

Weet jij het antwoord?

/2500

Laat je als je niet aan het lijnen, sporten of groeien bent, zo snel mogelijk eerst eens controleren door de huisarts. Plotselinge onstilbare honger kan een signaal zijn van diabetes, en is heel snel en makkelijk te controleren. Daarnaast heb je met dit koude weer natuurlijk meer energie nodig om je warm te houden dus iets meer behoefte aan brandstof is niet meteen iets om je druk over te maken. Zoals jij het beschrijft echter, zou ik eerst ernstiger oorzaken (diabetes, type 1 zelfs! of iets met je schildklier bijvoorbeeld) uit laten sluiten voor je verder zelf kunt gaan dokteren.

Ikzelf heb ook constand een hongergevoel. Als ik net 5 of 10 minuten geleden een flinke stamppot opheb, of een gerecht met groente vlees en aardappels(ik eet altijd 2 volle borden) dan heb ik een uur daarna weer honger. Ik vraag mezelf ook af hoe dat komt, en er zijn mensen die denken dat het aan je stofwisseling kan liggen, dat je een zeer snelle verbranding hebt waardoor je een half uur later of een uur later weer honger hebt. Wat ik wel eens heb geprobeert en dat klinkt heel vies maar t werkt wel, is s morgens een flinke warme maaltijd klaarmaken. Dus een warm gerecht, groente vlees en aardappels bijvoorbeeld. Of iets anders wat je normaal gesproken als avondeten eet. Of als je s morgens warm eten niet prettig vind, tussen de middag zo tussen 12 en half 1 een goede flinke maaltijd eten. Bij mij werkt het tenminste zeer goed :D En s avonds eet ik dan iets van een pizza uit de oven ofzo. Zo neemt mijn hongergevoel wel behoorlijk af iig. Probeer t eens :D

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100