Waarom knettert kroepkroep als je het in water stopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
k lig in een deuk.... Soms is die autocorrectie wel erg geinig! : - )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het knettert niet, luister maar goed. Het roept:
kroeproek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons heet dat proepkoek, maar dat is een uitspraak van mijn zoon als kleuter....
flyingcrow
12 jaar geleden
;-)))

Antwoorden (2)

In kroepoek zit zetmeel dat heel snel water van je tong zuigt. Door dat gezuig blijft de kroepoek aan je tong plakken. De kroepoek komt pas los van je tong als het zetmeel opgelost is en de kroepoek helemaal slap van het vocht is geworden.
Als je kroepoek in water gooit hoor je het gewoon water opzuigen. Dat gaat zo snel dat de kroepoek gaat knetteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht door de vele lucht die de kroepoek heeft, en dan het zich opvult met water