Hoeveel glazen water staan gelijk aan 1 kg?

Hoeveel glazen water moet je drinken om 1 kg aan te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (5)

Je hebt een liter water nodig dus hoeveel gaat er in jou glazen
12 jaar geleden
1 liter water weegt 1kg. Dus als je glazen van 200ml drinkt wat een redelijk gangbare maat is, dan moet je 5 glazen drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De inhoud van de meeste glazen is 250 cc. Bij water staat dat gelijk aan een kwart kilo. 4 Glazen is dus één kilo water.
12 jaar geleden
Om eerlijk te zijn, alle gegeven antwoorden hieronder zijn fout, aangezien ze niet 1 kg moet HEBBEN, maar wilt Aankomen... Zal het niets helpen.. Water bevat namelijk geen bouwstoffen of voedingsstoffen, dus kunnen ze je niet aan je gewicht helpen, het verdunt je eten wel, en het zorgt voor een goede doorstroming door het bloed, het heeft dus geen duidelijke nuttige invloed om aan te komen, makkelijkste is vet eten, maar dat wordt vet, als je spieren nodig hebt, suggereer ik Weight-Gainer, daardoor kom je aan, en wordt je een beetje groter om je spiermass te kunnen vergroten, gecombineerd met een beetje sport, werkt het fantastisch, succes ermee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De termen aankomen en zwaarder worden, worden in de volksmond door elkaar heen gebruikt en betekenen niet precies hetzelfde. Maar ik zal proberen de vraag in beide opzichten te beantwoorden.

Van water is het alleen mogelijk om op de korte termijn ZWAARDER TE WORDEN. De dietiste in mij vertelt mij dat je op de korte termijn een kilo zwaarder weegt, als je een liter water drinkt. Dit zijn 8à10 glazen.
Omgekeerd is het zo dat mensen zichzelf wegen, een uur gaan sporten en zich nogmaals wegen: 2kg afgevallen. NOT! Dat is vochtverlies door het zweten. Deze methode is enkel te gebruiken om te bepalen hoeveel vocht je weer moet drinken: 2liter water (Get my point?)
Dit dient trouwens geleidelijk te gebeuren, aangezien de gemiddelde bolus (hoeveel de maag maximaal aankan per keer) ongeveer 0,5 liter bedraagt.

Het AANKOMEN op de lange termijn is het beste te bereiken door spiermassa aan te kweken. Dit houdt het vetpercentage binnen de normen. Indien er sprake is van een te laag vetpercentage, is het noodzakelijk om ook de vetvoorraden (op een gezonde manier) aan te vullen (meten = weten).

Spieren kweken gebeurt door een combinatie van sport &beweging en voldoende eiwitten. Ik ben bekend met (en ik lever) voedingsproducten, die een hele maaltijd zijn en daarbij voldoende eiwitten bevatten om spieren op te bouwen. Maar mijn doel is hier niet om deze producten aan te prijzen. Met yoghurt, kwark, (magere) vleesproducten, ei en vis kom je al een heel eind.

Mocht je op een gezonde manier, op de lange termijn willen aankomen, dan kan ik je gratis en vrijblijvend een advies geven. Dit gebeurt door een welzijnsevaluatie in te vullen op mijn site. Neem contact met me op, als hier interesse voor bestaat.

-XOXO-

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuus 8à10 glazen water is de dagelijkse aanbeveling. 1liter water is ca 4/5 glazen.