waar zijn goiji bessen goed voor?

las erover in een artikel, maar er stond niet duidelijk bij aangegeven waar het goed voor is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

In Tibet geloven ze dat de Goji bes goed is voor een blije stemming (http://www.hoogstamfruitnh.com/contentFiles/goji.html)

Inmiddels zijn er al veel wetenschappelijke studies naar de bessen verricht die opzienbarende resultaten hebben opgeleverd en waaruit is gebleken dat ze echt onze gezondheid kunnen verbeteren en daarom ook een heel goede aanvulling zijn op onze voeding in de vorm van een natuurproduct. Ze bevatten een hoog gehalte aan antioxydanten. Antioxydanten zijn zeer belangrijk want we kunnen deze goed gebruiken in de strijd tegen vrije radicalen. Bovendien zijn ze goed voor het verbeteren van de oogfunctie, ons immuunsysteem, het verlagen de bloeddruk én bescherming van de lever.

(Van: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/42738-goji-bessen-zijn-supergezond.html)

Hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes

Toegevoegd na 7 minuten:
Zoals je bij de andere antwoorden ziet is het waarschijnlijk zo fantastisch, dat het een eigen site verdient! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze helpen je lichaam te beschermen tegen veel ziekteverwekkers en ze zorgen voor een positieve levenshouding. Zie bronvermelding. Op deze website staat veel informatie. Hier kun je meer lezen dan een enkel artikeltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De website die je aangeeft is een reclame website. Het is een sprookje dat bessen of andere anti-oxidanten je kunnen beschermen tegen ziekteverwerkers. Hier is al veel onderzoek naar gedaan. Het is trouwens helemaal niet mogelijk om dmv voeding je weerstand te verhogen. Hoe graag we dat ook zouden willen en wat onze moeders en oma's daar ook over verteld hebben. Het klopt niet. Bron: "Wat is nu gezond?Fabels en feiten over voeding" van Prof. martijn Katan, Hoogleraar voedingswetenschap www.mkatan.nl
Zoals ieder kwakzalf-ingredient : voor ALLES. Wat al een eerste rode vlag zou moeten zijn om bepaalde zaken niet als wondermedicijn te gebruiken ; iets heeft OF een specifieke werking, OF niet, maar wondermiddelen voor of tegen alles bestaan niet. De goji-bes, bij uitstek zo;n nieuw onbekend ingredient, krijgt nogal wat claims naar zijn hoofd geslingerd die hij vast niet allemaal kan waarmaken. Van antiveroudering tot verhoging van het libido, antidepressivum tot afslankmiddel. Allemaal 'kwalen' die mensen ernstig genoeg vinden om heel veel geld voor heel veel loze beloftes te betalen.

Feit is : het is een vrucht, een bes, met een hoog gehalte aan vitamine C en anti-oxidanten, en daarmee, zoals de meeste fruit, gezond en past goed in een gevarieerd dieet. Het zal ook zeker geen negatieve werking hebben op bovengenoemde klachten, maar een wondermiddel is het - uiteraard- zeker niet.

Dat het al van oudsher in Chinese medicijnen wordt gebruikt is overigens een van de meest misbruikte non-argumenten ; daar zitten tenslotte van oudsher ook niet werkende ingredienten als neushoornhoorn of tijgerballen en allerlei gifitige en kankerverwekkende stoffen in. Dat zegt dus al helemaal niks over de werkzaamheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord! Kan helaas nog geen + geven! (Te weinig punten)
Ritsuka
12 jaar geleden
+ :)
deze bes schijnt goed voor uw gezondheid te zijn.deze bes is evengoed voor uw gezondheid als alle andere gezonde goede fruitsoorten.deze bes is in het bijzonder goed voor de beurs van diegenen die deze bes exploiteren.
12 jaar geleden
Goki bessen en vooral de vrucht ervan, bevat verschillende vitaminen en andere organische stoffen als aminozuren, caroteen, polysachariden en rutine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag stimuleerde mij om zelf ook meer over de Goji-bes te weten te komen. Een aantal werkingen van deze bes geloof ik gelijk en voor een aantal hiervan, zal ik eerst de onderzoeken moeten bestuderen om te bepalen of ik erachter sta.

Gezien het feit dat de bessen (veel) antioxidanten bevatten, geloof ik gelijk dat je er jonger door lijkt, dat het goed is voor de weerstand en zelfs de groei van bepaalde tumoren tegen kan gaan (onder bepaalde voorwaarden). Dit zijn namelijk bekende invloeden van de antioxidanten.
De bessen zijn goed voor je ogen door de aanwezigheid van (pro-)Vitamine A en Beta-caroteen.

Doordat er aan de algehele gezondheid wordt gewerkt en het feit dat antioxidanten een soort bewakers zijn tegen alle stoffen die je lichaamseigen stoffen kunnen beschadigen, geloof ik ook direct dat je je inderdaad opgewekter kan gaan voelen. Dit zijn allemaal werkingen die aan de goji-bes worden toegeschreven.

Maar er worden meerdere werkingen genoemd. Persoonlijk zal ik echter eerst de ondersteunende onderzoeken moeten bestuderen om de andere toegeschreven werkingen al dan niet te geloven.

Zie mijn gebruikte bron om de andere werkingen te zien die ermee in verband worden gebracht.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb ook een video gevonden die kort, maar krachtig de werkingen beschrijft, waar ik zelf ook achter sta..