Appelmoes is heel goed in te vriezen. Zelf heb ik meerdere malen appelmoes gemaakt en in porties ingevroren.
jc54
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In een afgesloten pot in de koelkast het beste. Je kan een laag poedersuiker erop leggen, zodat schimmels minder snel gaan groeien. Maximaal 3 a 4 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons staat de appelmoes gewoon in een afgesloten pot in de koelkast, en het staat er soms wel eens een week en is daarna nog prima te eten. Zonder schimmels of iets anders wat niet goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appelmoes is niet lang houdbaar omdat als er aan appelmoes veel conserveermiddelen worden toegevoegd de appelmoes zijn smaak verliest. Ik maak zelf mijn appelmoes van gekregen appels. Ik maak de appelmoes in, in kleine weckpotten en weck deze in een weckketel. Doordat ik kleine weckpotten gebruik hoef ik de appelmoes niet weg te gooien en ik vind dat de appelmoes veel beter smaakt. Als je appelmoes in de diepvries bewaart wordt deze alleen maar waterig en het neemt ook veel plaats in, in de diepvries.
Bijgaand een recept om zelf appelmoes te maken en te wecken.