Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je dronken worden van je eigen urine?

Als je op een avond heel erg veel alcohol hebt gedronken. En de volgende ochtend vang je je urine op, kun je dan weer dronken worden als je je eigen urine opdrinkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Viespeuk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klasgenoot vroeg het voor de grap en daarbij ontstond er een discussie in de klas. Daarna was ik wel benieuwd of het echt zo zou kunnen zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dit kan niet. De lever breekt ongeveer 95% van de alcohol af. De overige 5% komt met urine naar buiten. Die 5% is te laag om dronken van te worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Klopt niet helemaal: die 5% is urine, zweet en adem bij elkaar. Dus urine zal 2-3% bevatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoals ik het weet nee
Want alcohol blijft in je lichaam voor een tijdje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan, komt het er de volgende dag toch uit?
Alcohol wordt afgebroken door de lever. Je urine zal geen alcholhol bevatten omdat je lever de stoffen heeft afgebroken en het afvalproduct plas je weer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je dan al dood bent van de hoeveelheid liters urine die je moet drinken. Dus nee helaas, je moet iets anders verzinnen;)'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar kun je niet dronken van worden. Na 12 uur is er niet veel meer over van de alcohol in je urine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding