Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je kunt heel goed allergisch zijn voor mosterd en/of mosterdzaden.
In Nederland komt mosterd allergie zelden voor. In de meeste gevallen is de allergie voor mosterd(zaad) geanalyseerd bij patiënten die aan hooikoorts lijden.

De vraag is dus: heb je het alleen bij mosterd, of ook in andere gevallen?
En een tweede belangrijke vraag:
Heb je het alleen als je ZEKER weten mosterd hebt gegeten?
Want mensen met een mosterd allergie moeten alle voeding waarin mosterd(zaad) is verwerkt zien te vermijden. Dat valt niet mee omdat mosterd nu juist vaak onherkenbaar in producten wordt verwerkt.

Dus als het heel irritant wordt:
Laten testen op allergie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er alleen last van als ik mosterd heb gegeten...

Andere antwoorden (1)

Dat betekent dat jij goede mosterd hebt gegeten! Want goede mosterd doet niezen, dat is een volkswijsheid. Je kunt overvallen worden door een nies, maar niezen kan ook het gewenste effect zijn van blootstelling aan een bepaalde geur. Je neus wordt erdoor geprikkeld.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik eet al jaren dezelfde mosterd,maar heb er nu ruim 7 maanden last van...en voor anderen word dit storend beschreven...
Amadea
11 jaar geleden
Misschien is er toch iets aan de samenstelling van die mosterd veranderd. Kan je daar achter komen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding