Als rode wijn zo gezond is door de antioxidanten in de schil van de rode druif, is dan rode druiven sap niet gewoon net zo gezond als rode wijn?

Of heeft het gezonde ook te maken met de alcohol in de rode wijn?

En als je rode druivensap zou drinken, zou het dan biologisch moeten zijn, of is AH huismerk ook prima?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Wat rode wijn gezond maakt zijn de tannines die in de wijn aanwezig zijn. Deze zijn afkomstig uit schil, pitten en de kleine takjes. In het sap zitten bijna geen tannines.

Dus als het druivensap dat je koopt alleen uit het sap van de druif bestaat is het effect op de gezondheid uiterst klein.

Zou het druivensap gemaakt zijn uit hele druiventrossen die in een mixer zijn fijngemalen dan komt de tannine uit schil, pitten en takjes wel in het sap terecht en is het effect hetzelfde als bij rode wijn.

Als ik jou was dan zou ik het druivensap zelf maken door druiventrossen kopen van zo donker mogelijke druiven en die in hun geheel in een mixer heel fijn te malen.

Zo maak je vers druivensap zonder conserveermiddel.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is zeker hetzelfde. Ik drink dagelijks blauwe druivensap en geen rode wijn, omdat ik geen alcohol wil drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauwe druivensap: sap van blauwe of paarse druiven heeft dezelfde positieve werking als rode wijn: goed voor het hart. Het geheim zit vooral in het vel en de pitten van de druiven.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/702/Anti-oxidanten/article/detail/933648/2009/07/19/Niet-alle-sapjes-zijn-gezond.dhtml