Heeft het nut rozijntjes te laten weken in sap b.v.alvorens ze in de te bakken cake te doen of verdrogen ze zowiezo tijdens het bakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Juist daarom moet je ze eerst weken ; als je de rozijnen er zo in stopt, zuigen ze van binnen vocht uit de cake, die daardoor wat te droog wordt, en van buiten worden het keiharde verbrande 'pitjes'.

Door ze voor te weken , zijn ze verzadigd met water, (of sap, of drank zelfs-naar smaak en voorkeur) , blijven ze in de cake lekker sappig en zacht, en drogen ze aan de buienkant slechts uit tot 'normale' rozijntjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je zou verwachten dat rozijnen vocht verliezen bij het bakken. MAAR:
Onze ervaring met rozijnen in appeltaart: met ongeweekte rozijnen krijg je heerlijke appeltaart. Kijk naar je eigen baksucces: ingredienten, oven voorverwarmd? . Weken hoeft niet, experimenteer er eens mee!