Kan je patat bakken met sla olie?

Ik had net patat ontdooit maar toen zag we alleen slaolie hebben... Kan je daarmee ook patat bakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontdooien hoeft niet, alleen niet te veel tegelijk bakken, anders koelt de olie te veel af.

Het beste antwoord

Ja, dit gaat zeker:
Slaolie is een algemene benaming voor een olie die in de keuken gebruikt wordt. Het is vaak een mengsel van verschillende plantaardige oliesoorten en kan zowel koud gebruikt worden als verhit.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja natuurlijk, slaolie, olijfolie... daar kan je goed in bakken!je kunt ze ook door elkaar mengen.
maar het kost je wel een pan vol olie, waarschijnlijk toch wel 1,5 of 2 flessen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan met elke plantaardige olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Ik frituur zelf altijd in zonnebloemolie en de patatjes smaken perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe niet anders, in zonnebloemolie frituren gaat perfect.
(ga het zo weer doen, Belgische frieten mmmm)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
recept: Ingredienten
Voor 2 Personen: - Aardappelen (3 grote per persoon)
- Frituurpan Bereidingswijze
Schil de aardappelen en snij ze in schijfjes van 1cm dik. Snij van de schijfjes frietjes van 1cm dik. Spoel de frietjes in overvloedig water (kwestie van het zetmeel te verwijderen). Door de frietjes af te drogen in een keukenhanddoek plakken ze niet aan elkaar, en spetteren ze minder hard in het frituurvet. Bak de frietjes een eerste maal in het frituurvet op 160 graden. Schud ze uit in een kom waar een velletje keukenrol in ligt en laat ze volledig afkoelen. Herhaal tot alle frietjes voor de eerste maal zijn gebakken. Laat het vet terug warm worden (175 a 180 graden) en bak de voorgebakken frietjes goudbruin. Nooit te veel frietjes ineens bakken (te sterke daling van de temperatuur van de olie waardoor de frietjes te veel olie opslorpen).