Aan bijna alle fabrieksvoedingsmiddelen, ook hartige, wordt suiker toegevoegd, vooral als spotgoedkope smaakmaker of smaakversterker maar suiker kan ook de consistentie verbeteren, houdt vocht vast en werkt in grotere hoeveelheden conserverend. In sauzen is de hoeveelheid suiker enorm, vaak voor meer dan een derde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Suiker en zout zijn smaakmakers/versterkers als dat er niet inzit smaakt elk product nergens naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suikers die in vlees melk brood en groente zitten is niet de suiker die je in de koffie doet! Je heb zetmeel! Zit ook suiker innis afkomstig van de aardappel je heb glucose worden groentes in gewassen! En je heb ook de reats suiker dat word in het vlees verwerkt voor de smaak maar vooral voor je houdbaarheids tijd! Deze suiker is lekkerder en beter als zout!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan bijna alle fabrieksvoedingsmiddelen, ook hartige, wordt suiker toegevoegd, vooral als spotgoedkope smaakmaker of smaakversterker maar suiker kan ook de consistentie verbeteren, houdt vocht vast en werkt in grotere hoeveelheden conserverend. In sauzen is de hoeveelheid suiker enorm, vaak meer dan een derde.