Waarom noemt men pinda's met zout gezouten en chips met zout naturel?

Ik vraag me ook af waarom er geen ongezouten chips bestaat. Uit alle smaken die we kunnen kiezen ligt de meest simpele niet in de schappen.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik ben me er van bewust dat er ongezouten pinda's bestaan

Ongezouten chips zou je zelf kunnen kruiden. Net als dat je bij popcorn doet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

zout aan pinda's en chips toevoegen versterkt alleen de smaak. Daarom worden gezouten chips naturel genoemd. Voeg er bijvoorbeeld paprika aan toe dan smaken ze naar paprika. Vandaar de naam paprikachips. Hier zijn veel meer varianten van.
Wat pinda's betreft een stuk minder. Hoewel er bijvoorbeel geroosterde pinda's zijn met een toegevoegd smaakje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er bestaan pinda's die niet gezouten zijn. er bestaan geen chips zonder zout. En waarom er geen ongezouten chips zijn. Persoonlijk lijkt het me minder lekker dan gezouten chips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan zoute en ongezouten pinda,s.
Chips die naturel zijn bevatten geen kruiden, kaas of uien.
Het is een misvatting dat ongezouten chips de benaming naturel hebben.