Wat is kasseler lachs (Duits) voor soort vlees?

En kun je hier ook zoiets kopen? We nemen het altijd speciaal uit Duitsland mee. Het is een groot stuk (gerookt?) vlees wat zowel warm als koud geweldig lekker is. Althans, dat vinden wij ;-)

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is dus geen zalm of ander soort vis. Ik heb een ex-collega die in Duitsland woont ook al gevraagd en lachs blijkt normaliter inderdaad zalm te zijn maar dat is dit absoluut niet. Dus misschien dat het ook nog wat anders te betekenen heeft? Er staat verder ook geen productinformatie op, enkel Kasseler Lachs.
Ook kan niet dat er per ongeluk een verkeerde sticker opzat want het staat er altijd zo op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.9K

Het beste antwoord

Kasseler Lachs, is niets anders dan gepekelde, en daarna gekookte en gerookte uitgebeende varkensrib.Dus zoals in Nederland ook wel genoemd "varkensfilet".
Het heeft totaal niets met zalm te maken, maar is een specialiteit uit Kassel, waar ook de kasseler rib vandaan komt.Deze is ook te vergelijken met de Kasseler Lachs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gerookte zalm uit Kassel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was geen vis XiniX, je kijkt teveel door het broekje de zee in :-))
Weet je dat zelf niet; je hebt het toch gegeten: het is zalm. Und nicht Gerhard Zalm....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien de omschrijving die je geeft kan dit alleen maar Casseler rib zijn...

Dit is overigens varkensvlees...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad casselerrib. Overal verkrijgbaar, o.a. bij AH.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier maar es:
http://www.matthies-berlin.de/kasseler.html
Je kan het er zelfs bestellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je googeld kan je lezen dat plakjes kasseler rib op een met crème fraiche besmeerd plakje roggenbrood worden gelegd. Daarop plakjes gerookte zalm, besmeerd met crème fraiche en gegarneerd met bieslook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt daar ook "lachs-schinken",ook zo lekker. Dat is gekookte ham en die smaakt naar gerookte zalm. Ik denk dat Kasseler -lachs dan ook kasselerrib is die zo geprepareerd is dat hij ook naar gerookte zalm smaakt.
amc
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Dank je wel voor je uitleg. Het is waar dat het niet de vorm van ham heeft maar echt de karbonadevorm zonder bot. Ik heb daar nooit bij stilgestaan, bij mij is schinken altijd automatisch ham.