Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als je pistoletjes eet zonder ze eerst af te bakken?

Ik heb nl geen oven...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pistoletjes die je zo koopt bij de bakker / supermarkt wel, al zijn ze lekkerder als je ze even oppiept, maar afbakbroodjes zijn halfrauw en kun je NIET zo eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij zijn de ''afbakbroodjes'' van Unox ook gewoon te gebruiken in de magnetron. Dus ik de magnetron dan maar? Als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje, ik heb het net geprobeerd. Leek goed te gaan, maar het wordt aardig taai voordat het goed 'afbakt'.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Nee hoor, doe ik zelf ook weleens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan je die wel zo eten,
maar ik denk toch,dat het wel
erg zwaar op je maag valt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Het kan prima, maar de smaak zal minder zijn (slof, droog, zacht). Je kan je ze ook in een broodrooster toasten.
(Lees meer...)
Utrecht
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een broodrooster heeft toch 2 smalle gleuven? Daar past een pistoletje niet in denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaan ook zg. "breedroosters" daar passen ook broodjes in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of de broodjes eerst in de lengte doormidden snijden
Niet doen, dit is echt niet te vreten. Ik spreek uit ervaring. ze zijn super droog en zacht als je het niet doet, juist door het afbakken worden ze lekker knapperig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen oven heb kan je ze ook even in een koekenpan öpbakken" krijgt het in iederegeval een korstje, snij hem wel even door midden en lekker met plakje warme kaas of ham er op.Maar zo eten kan ook...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die zijn nadrukkelijk NIET bedoelt om rauw te eten ; dat zijn ze namelijk : halfrauw.
Een hapje zal niet meteen kwaad kunnen - al is het niet te pruimen natuurlijk - maar het gist kan flink tekeer gaan in je maag en darmen, met allerlei vervelende klachten tot gevolg. En geloof het of niet, maar teveel gist uit met name witbrood is zelfs een oorzaak van terugkerende (vaginale) schimmelinfecties !

Dus, als je geen oven hebt : gewoon broodjes kopen die al kant en klaar gebakken zijn.

Voor minder dan twee tientjes heb je trouwens hele kleine toast-oventjes/snack-ovens voor op je aanrecht die prima geschikt zijn voor dit soort broodjes, en die kosten heb je er - met dat extreem goedkope voorgebakken spul- nog een keer uit ook. (Of op Marktplaats vaak al onder een tientje).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Je overdrijft een beetje. Afbakbroodjes zijn niet halfrauw: ze zijn gewoon gebakken alleen net iets korter om de korst niet te laten kleuren. Het bruinkleuren gebeurt dan bij het afbakken thuis.
En je vaginale schimmelinfectie komt echt van een andere schimmelsoort. Niet alle hondjes heten Fikkie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witbrood - en afbakbroodjes - en vaginale schimmels worden WEL DEGELIJK met elkaar in verband gebracht.
Dat heb ik echt niet zelf verzonnen.
En dat het deeg niet gaar is, PROEF je gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
https://www.google.com/search?q=vaginae+schimmesl+en+witbrood&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#sclient=psy-ab&hl=nl&client=firefox-a&hs=15d&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&source=hp&q=vaginale+schimmels+en+witbrood&pbx=1&oq=vaginale+schimmels+en+witbrood&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=4624l4624l1l8285l1l1l0l0l0l0l136l136l0.1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=c8a7b9fa6a9acc48&biw=1400&bih=841
amc
12 jaar geleden
Ik snap die minnen niet Marleen! Het is n. gewoon een goed antwoord en ik compenseer dit dan ook met een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ik weet het ook niet. Zou het eten van rauwe afbakbroodjes het nieuwste dingetje zijn ? Weten ze het verschil niet tussen het oppiepen van een (gaar) broodje en het daadwerkelijk afbakken van een halfrauw brood niet ? Willen ze niet weten dat witbrood nu eenmaal ongezond is, en ZEKER dit type witbrood ? Het zal allemaal wel.... Omdat echter de rest van de antwoorders voornamelijk beweert dat het WEL kan, en daarvoor VEEL te weinig minnetjes krijgt, laat ik mijn antwoord toch staan, omdat ik voor vragenstelster hoop dat ze zich niet aan dergelijk raar eetgedrag gaat overgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen ik ben het helemaal met je eens het is zeker heel wat anders dan een broodje oppiepen.Ik denk dat ze per ongeluk ipv ze te bakken gewoon zo hebben opgegeten en dan de vraag stelt kan het kwaad.Voor een keer waarschijnlijk niet behalve dat je misschien darm of maagklachten krijgt maar bij herhaling zou ik het niet doen.BTW je hebt ook bruin en volkoren afbakbroodjes.De volgende keer goed de verpakking lezen en afbakken en anders kant en klaar kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje ter compensatie
rauw brood moet je niet eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een man, dus om vaginale schimmel infecties hoef ik me denk ik geen zorgen te maken. Maar ik zal het vermijden als het kan.
Probleem is trouwens opgelost, m'n ouders hadden nog een extra mini oven voor me.
Erg niet, maar ik zou ze niet rauw eten.
Ik begrijp niet de logica dat je afbak-pistoletjes koopt als je geen oven hebt...
Dan koop je toch kant en klare???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scherp xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook - alleen kosten die meestal rond de 20-25 cent per STUK, en zijn de afbakpistoletjes 25 cent PER VIER stuks. Dat zou de voorkeur kunnen verklaren.
nee, zo zijn ze niet bedoeld en is ook niet smakelijk: in dunne plakjes over dwars snijden en dan in de toaster
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding