Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om grapefruits te eten? Het blijft gehannes. Iemand zei doorsnijden en honing erin, maar dan krijg ik steeds sap in mijn oog.

Ik vind grapefruits heerlijk maar het blijft gehannes. Iemand zei ooit: doorsnijden en honing erin, maar dan krijg ik steeds sap in mijn oog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom krijg je sap in je oog? of zit je met je gezicht er boven op?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik eet het altijd met een klein lepeltje; ik 'steek' de partjes er als het ware los en lepel ze er dan uit. Een beetje suiker er overheen maakt dat het een heel klein beetje minder spuit én het is minder zuur.

Zorg wel dat je de grapefruit goed doorsnijdt, dus vanaf het kroontje naar beneden - in de lengte.

In de bron staat een andere manier om een grapefruit te eten. Gebruik dan wel scherp mes, anders spuit het sap alsnog.

Maar het blijft altijd wel een beetje een gedoe, een grapefruit snijden 8-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de grapefruit over de breedte doorsnijdt en dan met een scherp mesje alle partjes ,en de hele zijkant ,los snijdt kun je de vrucht uitlepelen. Met een beetje handigheid lukt dat en is er van knoeien of spuiten geen sprake en is het allen maar lekker!
Eet smakelijk.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo doe ik het ook altijd : het is even wat voorbereiding, maar dan kan je heerlijk genietend lepelen.....
Een grapefruit kan je het handigst net als een handsinaasappel eten. Schillen en de witte vellen er af trekken. Dan voorzichtig in twee delen splitsen. Een extra handeling daarna is nog dat je per part even het laatste velletje opensnijdt en wegklapt. Daarna kan je de parten er in z'n geheel uit wippen en opeten. Zo heb je geen last van spuitend sap. Puur vind ik ze het lekkerst!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Daar bestaan speciale mesjes voor, het zogenaamde grapefruitmesje ( hoe bedenken ze het). Snijd de grapefruit doormidden en met het mesje wat wat gebogen is kan je het vruchtvlees lossnijden en dan uitlepelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding