Wat kan ik het beste eten om te groeien?

Hallo, ik wil graag eens (uit mijn zelf) wat groeien.
Ik ben nu net 19 jaar oud geworden. En wil wat groeien?
Wat kan ik het beste eten/drinken?
Zelf ben ik nu 1.70 lang.

En wat kan ik het beste vermijden?
Snoep/chips etc dat weet ik.

Maar ook omdat ik een verkering heb met een leuke meid, moet ik altijd op me teentjes staan wanneer ik haar wil zoenen. Dat is niet leuk!

Bedankt alvast, jullie zijn mijn helden!

Weet jij het antwoord?

/2500

De vuistregel is toch dat als je baardgroei krijgt dat je dan niet meer tot bijna niets groeit? Dus dan kun je zelf nagaan of je uberhaupt nog wel kán groeien.

Een mens kan normaal gesproken uiterlijk tot zijn 21ste nog groeien, dus in dat opzicht heb misschien nog 2 aar de tijd om te groeien, ook al zal het niet veel meer zijn. Je kunt eventueel groeihormonen toegediend krijgen. Een goed voorbeeld hiervan is Lionel Messi. Messi is slechts 1.70 m, maar zonder speciale groeihormonen zou ong. 1.40 met zijn plafond zijn. Deze groeihormonen kreeg hij geinjecteerd van doktoren toen hij een jaar of 15 was. Deze behandeling kan echter tot je 21ste een gewenst effect hebben. Daarna wordt de kans op effectiviteit kleiner. Groeihormonen maakt je lichaam je hele leven aan, maar groeihormoon wordt niet gelijkmatig geproduceerd maar in korte pieken. De productie van groeihormoon vindt plaats bij lichaamsbeweging, stress en ongeveer twee uur na het inslapen. Op wikipedia kun je meer informatie vinden over groeihormonen, maar niet echt veel over de behandeling zelf. Aangezien ik online sites over wat dit betreft niet echt vertrouw, zou ik je kunnen adviseren om bij de huisarts langs te gaan en hierover te informeren. Toegevoegd na 10 minuten: Wat ook goed helpt in de groeiontwikkeling zijn simpele dingen als: - Een goed dag- en nachtritme; Een mens heeft gemiddeld 8 uur per dag slaap nodig. Nu is het niet per se noodzakelijk om precies gemiddeld 8 uur per dag te slapen, maar het is belangrijk om een vast dag en nachtritme aan te houden en op tijd naar bed te gaan. - Goede en gezonde voeding; minimaal 3 maal daags eten is belangrijk. Zeker het ontbijt is belangrijk, gevolgd door eten tussen de middag en daarna het avondeten. Eventueel nog voor je naar bed gaat. - Regelmatig sporten; sporten is goed voor je spier en groeiontwikkeling. Het houdt je fit. - Leven in een schone, gezonde leefomgeving; Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk in een gezonde leefomgeving leeft. Onderzoek heeft al meer dan eens uitgewezen dat stadskinderen gemiddeld minder groeien dan kinderen in wat kleinere dorpen, wat onder andere te maken heeft met een vervuilde omgeving en vervuilde lucht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100