Wat kan ik het beste eten om te groeien?

Hallo, ik wil graag eens (uit mijn zelf) wat groeien.
Ik ben nu net 19 jaar oud geworden. En wil wat groeien?
Wat kan ik het beste eten/drinken?
Zelf ben ik nu 1.70 lang.

En wat kan ik het beste vermijden?
Snoep/chips etc dat weet ik.

Maar ook omdat ik een verkering heb met een leuke meid, moet ik altijd op me teentjes staan wanneer ik haar wil zoenen. Dat is niet leuk!

Bedankt alvast, jullie zijn mijn helden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.2K

Antwoorden (5)

Helaas.
Je bent 19, en dan ben je meestal wel uitgegroeid.
Er zijn geen voedingsmiddelen of wondersupplementen die je laten groeien.
En ook geen dingen die je moet vermijden om nog te groeien.
Je zal er dus vrede mee moeten hebben dat dit het is.

Je kunt laarzen dragen met een flinke (stoere) hak om wat langer te lijken.
Maar mee dan dat kun je niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad. Ik ben sinds mijn 11e nog maar 4 cm gegroeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 19 bent, ga je echt niet meer de hoogte in hoor.
De vuistregel is toch dat als je baardgroei krijgt dat je dan niet meer tot bijna niets groeit? Dus dan kun je zelf nagaan of je uberhaupt nog wel kán groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lengte zul je niet veel krijgen maar als je van slungelig naar wat steviger en zwaarder wilt gaan zou ik aanraden om veel eiwitten te nemen.

Chips is slecht, snoep ook. Zitten vrijwel geen voedingsstoffen in.
Melk is goed voor je omdat er eiwitten in zitten en niet veel dranken hebben dat. Frisdrank is ook weer slecht voor je. Je kunt het beste melk en water drinken. Ga meer eten.

Voorbeeld:
Ontbijt: havermout met melk.
Middag eten: 8 boterhammen met pindakaas.
Tussendoortje 4 boterhammen met pindakaas.
Avondeten: rijst + kip is altijd goed en pasta ook wel.
Avondeten 2: gebakken ei/hamburgers (zonder saus)/knakworsten.

Onthou altijd gevarieerd te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In chips en snoep zitten geen voedingsstoffen? Wat dacht je van koolhydraten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel vitaminen enzo ga jij terugvinden in chips?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
van ru-ijst wordt je kleiner
Een mens kan normaal gesproken uiterlijk tot zijn 21ste nog groeien, dus in dat opzicht heb misschien nog 2 aar de tijd om te groeien, ook al zal het niet veel meer zijn.

Je kunt eventueel groeihormonen toegediend krijgen. Een goed voorbeeld hiervan is Lionel Messi. Messi is slechts 1.70 m, maar zonder speciale groeihormonen zou ong. 1.40 met zijn plafond zijn. Deze groeihormonen kreeg hij geinjecteerd van doktoren toen hij een jaar of 15 was. Deze behandeling kan echter tot je 21ste een gewenst effect hebben. Daarna wordt de kans op effectiviteit kleiner.

Groeihormonen maakt je lichaam je hele leven aan, maar groeihormoon wordt niet gelijkmatig geproduceerd maar in korte pieken. De productie van groeihormoon vindt plaats bij lichaamsbeweging, stress en ongeveer twee uur na het inslapen.

Op wikipedia kun je meer informatie vinden over groeihormonen, maar niet echt veel over de behandeling zelf. Aangezien ik online sites over wat dit betreft niet echt vertrouw, zou ik je kunnen adviseren om bij de huisarts langs te gaan en hierover te informeren.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wat ook goed helpt in de groeiontwikkeling zijn simpele dingen als:

- Een goed dag- en nachtritme; Een mens heeft gemiddeld 8 uur per dag slaap nodig. Nu is het niet per se noodzakelijk om precies gemiddeld 8 uur per dag te slapen, maar het is belangrijk om een vast dag en nachtritme aan te houden en op tijd naar bed te gaan.

- Goede en gezonde voeding; minimaal 3 maal daags eten is belangrijk. Zeker het ontbijt is belangrijk, gevolgd door eten tussen de middag en daarna het avondeten. Eventueel nog voor je naar bed gaat.

- Regelmatig sporten; sporten is goed voor je spier en groeiontwikkeling. Het houdt je fit.

- Leven in een schone, gezonde leefomgeving; Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk in een gezonde leefomgeving leeft. Onderzoek heeft al meer dan eens uitgewezen dat stadskinderen gemiddeld minder groeien dan kinderen in wat kleinere dorpen, wat onder andere te maken heeft met een vervuilde omgeving en vervuilde lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan vragen aan je vriendin of zij kleiner wil worden; er zijn tal van medische oplossingen: inkorten van dij- of scheenbeenderen, het verwijderen van enkele rugwervels.