Dat is met varkensbloed.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bloedworst is een worst gewoonlijk bestaande uit een mengsel van bloed (meestal van het varken, maar er bestaat ook runderbloedworst), vet of reuzel (smout), spek, kruiden en vulmiddelen (rogge, brood, gerst, en/of havermout). Het is een bijproduct van de slacht en wordt traditioneel in de herfst gemaakt.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

met bloed!!
dierenbloed..

Toegevoegd na 4 minuten:
op deze site vind je een recept met wat er zoal ingaat...bloed en vet...

http://worstlog.com/2007/11/12/bloedworst-maken/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenbloed=correct.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar is mijn + dan eef?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry,,maar nu is hij er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))))
runderbloed officieel maar varkens word ook gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
c+
bloedworst wordt gemaakt van bloed, meestal van varkensbloed, er bestaat ook runderbloed. Het is een bijproducht van de slacht, meestal wordt het in de herfst gebruikt.
zie link voor meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedworst

(als je bij google bloedworst intikt, is het gelijk het eerste zoek resultaat ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een - ??
Kan me dat nog heel goed herinneren.
Bij ons werd ieder jaar in november een varken geslacht.
Het varken werd doodgeschoten,,en daarna werd de keel doorgesneden.
Het bloed werd opgevangen in een bak,en later werd hier de bloedworst van gemaakt.

Niet smakelijk om te zien,maar het is zo.
ps,,, ik maak nog regelmatig mee dat een varken geslacht wordt zonder verdoving.
Niet in Nederland,maar gewoon in Hongarije waar ik veel kom.
In de dorpen wordt s,morgens een varken uit de stal gehaald,en op de plaats gewoon de keel doorgesneden.
Zonder verdoving.
Het bloed wordt opgevangen,,,voor bloedworst.

Maar wat zeggen ze daar??
Als je een varken levend de keel doorsnijd dan bloed het varken beter uit.
Het hart werkt nog,,,en is nog niet dood dus het hart pompt gewoon het bloed rond.
Zolang het duurt.

Een triest verhaal ,,,maar het gebeurt nog elke week.
Bron= eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ gatver...ben blij ik het nog nooit heb gegeten ik word al misselijk bij het lezen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch is het lekker een paar plakjes gebakken bloedworst.
Maar helaas de achtergrond,waar het vandaan komt.
Dat kan ik niet veranderen.
Het zij zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedworst met een schijfje gebakken appel, zo aten wij het vroeger.