Waarschijnlijk noemen ze het daar gewoon mix ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet in de vorm die wij kennen en die wij kant-en-klaar in de supermarkt kopen en die in grote
fabrieken gemaakt wordt.

Japanse zoutjes (Sembei) is een snack van rijst die van oorsprong uit Japan komt. Deze rijstzoutjes worden op smaak gebracht met onder andere sojasaus en zeewier (nori), sesamzaad.

Wanneer de verpakking kleinere zoutjes bevat, is dit vaak in een mix van smaken, die veel onder de naam Japanse mix wordt verkocht. Deze bevatten soms ook varianten met pinda's.

De oorspronkelijke Japanse zoutjes zijn wat groter, rond van vorm en hartig van smaak.