hallo hoe duur is de drank in denemarken ?

hallo ik ga voor een jaar met mijn vader naar denemarken en wij willen er ook drank kopen wat is de gemiddelde drank prijs zoals: bier borrels zoiets

Toegevoegd na 13 minuten:
wij zitten in vojens in denemarken kijk maar op googlemaps en hoe duur is dat ik weet wel hoofdstad is veel duurder dan een plaatsje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
15.2K

Antwoorden (2)

De prijzen van levensmiddelen liggen er 7% hoger dan in Nederland. De prijzen van alcoholische dranken ligt nog veel hoger door belastingmaatregelen.

De plaatselijke drank "Akvavit" kan je beter bij de slijter hier kopen.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB. De accijnzen op sterke drank zijn trouwens wel minder hoog dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik, maar voorheen zat er ook nog extra tax op sterke drank. Nu valt het in de supermarkt nog wel mee, maar het loont niet de moeite om daar drank te kopen om mee te nemen naar huis. Althans, niet voor de kosten.
Als je het in de Supermarkt koopt valt het nog wel mee alhoewel je wel al makkelijk 6 a 7 kronen betaalt voor een blikje bier. Das bijna een euro. Voor bier in de kroeg betaal je voor een pint (tussen de 0,4 en 0,5 liter) wel al makkelijk 50 kronen wat ongeveer 6,50 is. De btw is op alle producten 25% dus dat maakt het een stuk duurder. Daarintegen zijn de salarissen in Denemarken weer hoger dan in Nederland wat weer een stuk compenseert. Je moet dus vooral goed uitkijken waar je drank koopt.