Hoe behoud ik de warmte van mijn warm buffet?

Hallo,

Onze huidige warm buffet word van onder verwarmt
door water van 90 graden. (dat is ook het maximum).
Maar dat is niet voldoende aangezien de warmte alleen
van bovenkomt. Hoe kan ik zorgen dat de warmte van
mijn gerechten behouden blijft?

(Meer water indoen helpt ook niet aangezien
dan de bakken met voedsel min of meer
beginnen te drijven).

En welke horeca bedrijven / particulieren zijn gespecialiseerd op het gebied van warme buffet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap je vraag niet. je zegt eerst dat de warmte alleen van boven komt en je zegt ook dat het au bain marie is. bij au bain marie (in een bak water van onderen) heeft het geen zin om meer water te doen. gewoon op vol vermogen (inderdaad om en nabij 90 graden zetten) en knallen. als het mogelijk is zo veel mogelijk een deksel er op houden, van blijft het echt warm, af en toe doorroeren. ander een gril er boven hangen, of je product vaak verversen een heet houden

Het beste antwoord

Je kan warmte lampen boven het voedsel hangen maar dat gaat wel een beetje ten koste van de smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan natuurlijk ook een accu naast je bain-marie zetten daar twee draden aan knopen en deze in je voeding steken.. een vrachtwagen accu gaat dan wel wat langer mee.. het ligt natuurlijk aan de hoeveelheid eten die je warm wilt houden, wanneer je drie eieren in je bain marie hebt liggen kan je beter heen en weer rennen tussen bain marie en magnetron..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is speksteen gebruiken boven het eten.

Deze stenen kun je in een oven o.i.d. "opladen" met warmte en zodra ze heet zijn boven de bakken hangen.

Deze houden je eten dan met straling warm, het zal minder "droog" worden als met lampen er boven.