Waar kan ik (goedkope) kleine wegwerp eetdoosjes kopen???

Ik ben het namelijk beu om telkens mijn borden en potten te wassen waar ik in eet, weet iemand waar ik (goedkope) kleine wegwerp eetdoosjes en soepdoosjes kan kopen of bestellen via internet???

Je ziet dit soort dingen vaak bij een take away zaak enzovoort waar je rijst en noedels kunt kopen of in een soeprestaurant waar ze soep opdienen in wegwerpdoosjes, dit bedoel ik...

Iemand enig idee waar ik dit kan kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker miilieuvriendelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het na gebruik meteen afspoelt en in een afdruiprek zet is dat minder werk dan doosjes bestellen, uitpakken en weggooien en extra vaak naar het vuilnis lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je vermoedelijk beter een afwasmachine kopen, zou op termijn weleens goedkoper en milieuvriendelijker kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij prijzig om altijd te eten met wegwerp bestek en borden en hoe doe je het dan met je pannen?
Je kan ook zo uit de pan eten hoef je geen borden af te wassen alleen de pan. Als je dan goed je pan leeg eet is afspoelen zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bah, smeerlap, met je wegwerpspul....
Maar hoe je het ook wendt of keert, dat is ALTIJD, ALTIJD, ALTIJD duurder dan gewoon even na het eten je bordje afspoelen.

Antwoorden (6)

Bij de groothandel zoals Makro of Sligro.

Maar denk je dat het milieu zit te wachten op jouw extra en onnodig plastic afval?
En kom, zoveel werk is het toch ook niet. Je wast jezelf toch ook elke dag (hoop ik)?
Utrecht
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Dat afwassen milieu vriendelijker is , is al een tijdje achterhaald. Met afwassen moet er namelijk uiteindelijk water gereinigd worden. Tegenwoordig heb je hele goeie biologisch afbreekbare disposebles.
Utrecht
12 jaar geleden
Maar dat reinigen kost weinig energie (waterzuiveringen leveren vaak biomassa op) en het levert zeker geen afvalplastic op. En biologisch afbreekbare disposables zijn duur en moeilijk verkrijgbaar.
is er bij jou in de buurt een winkel, genaamd "Action"? Daar is dat soort spul te koop voor weinig geld. Je zou ook in overweging kunnen nemen: Wat is het beste voor mijzelf, voor het milieu, voor mijn bezoek? Als je goed nadenkt, kom je waarscchijnlijk bij het antwoord: ik ga zelf de boel even afwassen. Met "even" bedoel ik ook echt"even". Als je op je klokje kijkt, hoeveel minuten je bezig bent, dan zul je ontdekken: Hè, duurt dat maar x minuten? Ik praat uit ondervinding. Ik leek vroeger op jou. Daag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groothandel in verpakkingen
12 jaar geleden
Verpakkingen gemaakt van oa palmblad/bamboe

Op de site staan vele verpakkingen.

http://www.biofutura.nl/milieuvriendelijke-verpakkingen/palmblad-servies.html?p=2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zogenaamde campingbordjes kan je zowat overal kopen.Maar wat doe je met de pannen,daar heb je meer werk aan om af tewassen.Of eten jullie van dat magnetronvoer waar geen vitamine meer inzit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee. Plastic is veel beter voor het milieu. Afwassen is namelijk 10 maal zo vervuilend als weggooien. Bij wibra en action hebben ze vanalles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op ; er zitten hier meer dan genoeg mensen die je nog geloven ook als je dergelijke onzin uitkraamt, ironisch bedoeld of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet ironisch. Kijk maar een naar ketenanalyseonderzoek. http://www.tno.nl/content.cfm?context=thema&content=prop_case&laag1=893&laag2=915&laag3=106&item_id=1075