verse linzen

utrecht hartje stad

waar koop ik de beste verse en goedkoopste linzen?

Toegevoegd na 7 minuten:
de beste en de goedkoopste!!!

Toegevoegd na 28 minuten:
vraag,,, betreft gedroogde linzen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Verse linzen kun je hooguit kopen bij een zaadhandel, om zelf linzen te kweken (kan prima, mits je een zonnige plek hebt). Maar gedroogde linzen kun je ook nog laten kiemen.
Linzen die je eet, zijn altijd gedroogd, zoals bruine bonen en dergelijke dat ook zijn. Linzen hoef je niet te laten weken, dus het maakt ook erg weinig uit, ze zijn alleen gedroogd veel langer houdbaar.

Toegevoegd na 36 minuten:
Gedroogde haal je bij de supermarkt bij de peulvruchten of bij de Marokkaanse/Turkse producten, ook te koop bij de natuurvoedings/biologische winkel [Groene Winkel Zadelstraat; Ekoplaza Twijnstraat; Erica, Gildenkwartier; Abraham Mostert, Schoutenstraat] en veel goedkoper bij de lokale Turkse groenteboer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, Loenie, mij lukt het altijd om de linzen te laten kiemen (gewoon uit zo'n pak) om 'tauge' van te maken.
:-) leuk, goedkoop en lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
utregs antwoord,,,klasse

Andere antwoorden (2)

Verse linzen zijn bij mijn weten nergens te krijgen. Linzen zijn peulvruchten en worden droog in een zak verkocht.

Verse kikkererwten idem dito.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is trouwens ook niet te doen, want voor een pond linzen heb je misschien een kruiwagen vol verse linzen nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je droge linzen wilt, kun je die het beste halen bij de Turk. Daar hebben ze rode, groene en gele linzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je ergens verse linzen kan kopen, weet ik niet.
Gedroogde linzen koop je heel goedkoop bij toko's. In het centrum van Utrecht vind je toko's oa. vlakbij het station, bij de uitgang van Hoog Catharijne, in dat hele kleine straatje vlakbij de markt. Ook zitten er meerdere op de Amsterdamsestraatweg.