Hoe moet je een banaan bakken?

zodat hij lekker knapperig word.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
13.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En? Al wat geprobeerd? Door jou vraag kreeg ik er zo'n trek in, heb een zakje bananenchips bij De Tuinen gekocht :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is ook beter.
ik heb het geprobeerd met een bak banaan maar het is toch niet knapperig.

Het beste antwoord

Baka Bana:

Ingrediënten

60 gram zelfrijzend bakmeel
100 ml. ongekleurde drank met prik (sprite, spa enz.)
Faja Lobi Pinda-Satésaus
olie
snufje zout
1 theelepel suiker
1 rijpe bakbanaan

Bereiding

De bakbanaan schillen en schuin in dunne plakken van circa 10 cm snijden
De bakmeel, de drank, suiker en zout mengen tot een glad beslag is verkregen.
De olie dampend heet laten worden, de bananen in het beslag dompelen (overtollig beslag laten afdruipen) en direct in de olie goudbruin bakken.
TIP:
U kunt ze ook gewoon zonder beslag bakken:
Schil de bananen, snijdt ze over de lengte in stukken van circa 10 cm en bak ze in hete olie aan weerszijden goudbruin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hemel. een bak banaan.
daar had ik niet aan gedacht.

Andere antwoorden (8)

Pruts, hier ga je van genieten!
Pel de bananen, snijd ze overdwars en daarna in 5 cm lange stukken. Roer voor het beslag het zelfrijzend bakmeel, de vanillesuiker, een snufje kaneel en het zout door elkaar. Roer deeierdooier los met een beetje spa rood. Roer ook dit door het bakmeel. Voeg al roerend de rest van de spa rood toe. Laat het beslag 15 minuten rusten. Klop het eiwit tot een stevig schuim en spatel het door het beslag. Verhit de frituurolie tot 180 graden C. Dompel de stukken banaan door het beslag en schep ze als als ze goud-bruin zijn uit met een vork. Als ze klaar zijn, laat ze dan dan op een stuk keukenpapier liggen en eet ze warm....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pisang goreng:

Gebakken banaan

Ingrediënten
4 tot 6 grote bananen, 50 gr bloem, 1 dl water, zout en olie

Voorbereiding
Snijd de bananen overlangs in de helft en iedere helft dwars in twee stukken. Maak een papje van bloem, water en een mespuntje zout en haal de stukjes banaan hier doorheen.

Bereidingswijze
Verhit olie in een pan. Neem een korstje brood en kijk of deze snel bruin wordt.
Bak de bananen goudbruin in de hete olie.

strooi na het bakken lekker kristalsuiker en iets kaneel eroverheen...mmmmmmmmmm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pisang goreng - gebakken banaan

Ingrediënten voor 4 personen
200 g zelfrijzend bakmeel, 1 zakje vanillesuiker, snufje zout, 1 ei, ca. 200 ml melk, 4 stevige bananen, arachideolie om in te frituren.

Voorbereiding:
Maak een glad en stevig beslag van het zelfrijzend bakmeel, de vanillesuiker, een snufje zout, het ei en de melk. Het beslag moet aan de banaan blijven ?hangen?. Verwijder de schillen bij de bananen en snijd ze in de lengte doormidden.

Bereidingswijze:
Verhit de olie in een frituurpan, een hoge koekenpan of wok. Schep de stukken banaan voorzichtig door het beslag. Snijd lange bananen eventueel nog een keer in de breedte door. Schep ze uit het beslag in de hete olie (180?C). Bak enkele stukken banaan tegelijk. Bak het beslag om de banaan knapperig en lichtbruin. Laat de gebakken bananen even op keukenpapier uitlekken. Eet dit gerecht meteen op.

Serveertips:

•Serveer hierbij vanille-ijs.
•Neem in plaats van banaan (uitgelekte)
schijven ananas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je neemt 1 banaan, die pel je snij je in 2en. wat boter in de koekenpan (niet bruin laten woren). lichtbruin bakken. serveren met suiker. alstu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal heerlijke recepten, maar het hangt er ook vanaf wat voor bananen dat je gekocht hebt.
Gewone of bakbananen dat is wel een heel verschil, gewone bananen word heel erg papperig als je die frituurt, maar als je bakbanen hebt gekocht wel rijpe ze moeten goed zwart zijn dan zijn deze recepten overheerlijk
succes
vera
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor van die heerlijk bananenchips doe je dit:

Nodig:
4 bakbananen
zout
bloem
olie
zeezout of suiker

Werkwijze:
Snij de bananen in schuine plakjes.
Leg de plakjes banaan 5 min in een bak met koud water en 1tl zout. Laat ze uitlekken en dep ze voorzichtig droog op keukenpapier. Bestuif ze aan beide kanten dun met bloem en frituur 2-3 min bij 180 graden tot ze knapperig en bruin zijn. Strooi er tot slot wat zeezout of suiker overheen. Mmm..

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook nog lekker: dompel de chips in vloeibare chocolade en laat het opdrogen/hard worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nodig:
Kokos kruimels
banaan(en)
water

1.Snij de bananen in kleine plakkjes.
2.Doe wat water in een soepbord.
3.Strooi de Kokos kruimels op een bord.
4.Doe de banaan in het water en daarna in de kokos.
5. Als je genoeg bananen plakjes klaar hebt bak je ze tot ze bruin worden.

Eetsmakelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal stuk voor stuk goede smaken.
Uit de indische keuken ken ik nog de toevoeging van suiker met gemberpoeder.
Neem grove suiker, deze zal een deel van de olie opnemen waardoor het korstje zelf net nog een tikkie crocanter wordt.
Slamat makkan!