Smaken kippeneieren anders dan die van bijvoorbeeld pauwen? En hoe komt dat dan? Ik neem aan dat ze ongeveer hetzelfde eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Alle eieren hebben een eigen smaak. Zelfs kippeneieren kunnen een verschillende smaak hebben, afhankelijk van de voeding die de kip krijg aangevuld met evt. hormonen, antibiotica en zelfs pesticiden ;(
Kievitseieren schijnen verrukkelijk te smaken.
Duiveneieren smaken net als kippeneieren.
Eendeneieren en ganzeneieren zijn wat zoutig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, omdat ze eigenlijk niét hetzelfde eten. Veel vogels bewegen zich vrij in de natuur. Een natuur, die lang niet meer zo schoon is als we denken. Daarom wordt het afgeraden om wild geraapte eendeneieren, patrijzeneieren en ganzeneieren te eten en dat zal hetzelfde zijn voor pauweneieren.

Blijft over de aloude kip, die de mensheid blijft voorzien van de lekkerste eieren. In veel smaakvariëteiten, want het mooie van een kip is, dat wat er aan voer wordt ingestopt er ook qua smaak weer uitkomt. In het kippenvlees, maar zeer zeker in de smaak van de eieren.