Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie heeft er ervaring met het dunkan dieet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritsuka
13 jaar geleden
Wat wil je weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het wat vol te houden? En is het geen crash dieet?
We willen volgende week beginnen heb wel het receptenboek en heet eerste boek krijg ik morgen.
Ritsuka
13 jaar geleden
Ik zie dat het vooral zeer veel eiwitten is en verder bijna niks anders. Weet wel dat dit zeer belastend is voor je nieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ik heb gelezen als je er genoeg water, koffie of thee bij drinkt het geen probleem is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik.. Maar waarschijnlijk is je vraag ook wat die ervaring dan is.

In een relatief korte tijd best wat afgevallen (het is al een tijdje terug geweest dat ik het heb geprobeerd dus weet niet meer precies hoeveel in welke periode)
Maar ik kreeg op een moment echt last van mn zij, volgens de dokter waren dit mijn nieren.
Zoveel eiwitten (dat is eigenlijk alles wat je eet) schijnt erg moeilijk te zijn om te verwerken. Daarna ben ik ermee gestopt.
Ik ken ook mensen die het dieet al meerdere keren hebben gedaan en zij geven aan dat hoe vaker je het doet hoe minder het effect is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritsuka
13 jaar geleden
Maar is het effect ook blijvend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het effect afneemt, kun je er donder op zeggen dat het geen goed dieet is, los van de gezondheidsrisico's.
Serieus en blijvend afvallen kan alleen maar door gezond te eten, iets minder calorieën dan benodigd, licht vetbeperken (niet extreem dus), licht koolhydraatbeperken (ook niet extreem), en méér bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik het met Hippo eens, het effect is inderdaad niet blijvend. Misschien als je het langer vol kunt houden als ik zonder last van je nieren dat het effect dan wat langer duurt. Maar die periode waarin de kilo's wegblijven geeft je een mooie kans om je levenstijl te veranderen. Meer sporten en normaal en regelmatig eten. 3x per dag op "vaste" tijdstippen. Dat is denk ik het enige dieet waar het effect blijvend is.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing