Is yfood (this is food) drank een volwaardige voeding?

een jaar geleden
in: Dranken
2.1K
Ritsuka
een jaar geleden
Het is een maaltijdvervanger. Ik zou het niet voor AL je maaltijden gebruiken
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou altijd kijken naar de ingrediënten. Zo zit er naast kunstmatige zoetstof ook koolzaadolie en zonnebloemolie. Vers is meestal ook beter en beter voedsel waar je op moet kauwen.

Antwoorden (1)

Zo'n drinkbare maaltijdvervanger biedt in principe wel alle belangrijke voedingsstoffen die je in een maaltijd nodig hebt. Maar een drank kan nooit volledig ‘gewone’ voeding vervangen. Je mist combinaties van voedingsstoffen die in vast voedsel zitten.

In yfood zitten synthetische vitamines en mineralen en er zijn kunstmatige zoetstoffen aan toegevoegd. Ook zit er behoorlijk veel zout in. En het is prijzig. Je kunt het af en toe wel eens drinken, als je weinig tijd hebt voor ontbijt of lunch. Maar een warme maaltijd met verse ingrediënten is toch echt veel volwaardiger dan zo'n flesje van een halve liter wat in basis halfvolle melk bevat waaraan veel is toegevoegd.
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden