in wat voor voedsel zit veel eiwit?

ik probeer wat af te vallen, maar ik heb veel honger.ik heb begrepen dat als je meer eiwitrijk voedsel eet,je wat minder honger hebt.wat kan ik dan het beste eten ? een gekookt ei weet ik wel,maar wat nog meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Eiwitrijk ontbijt met voldoende vezels:
- Tarwe / bruin / volkoren brood
- Eiwitrijk beleg: pindakaas (bevat relatief veel, maar wel gezond, vet), kalkoenfilet, gekookt ei, magere kaas, rosbief
- (Magere) Yoghurt of kwark, bijv. met fruit of muesli of andere ontbijtgranen
- Brinta
- Sojamelk of andere soja drank
- Mueslibol

Lunch met eiwit en voldoende vezels:
- Tarwe / bruin / volkoren brood met zonnebloempitten of pompoenpitten
- Eiwitrijk beleg: rosbief, kalkoenfilet, tonijn, kipfilet, gekookt ei, zalm, pindakaas, magere kaas, beenham, achterham
- Salade met tonijn / kip / noten / zalm/ ei
- Mueslibol

Recepten voor warme maaltijd met eiwit en voldoende vezels:
- Tartaar, kip en ander gevogelte (zonder huid) en vis zijn net als magere varianten van vlees, zoals bijv. mager rundergehakt en varkenshaas een goede keuze.
- Peulvruchten.
- Bonen(soep), witte en bruine bonen, kapucijnen.
- Tofu als vleesvervanger
- Broccoli, bevat niet heel veel eiwit, maar behoort tot de gezondste groenten.

Eiwitrijk voedsel voor tussendoor
- Goede eiwitrijke snacks zijn bijvoorbeeld; fruit smoothies op basis van kwark (blend bijvoorbeeld banaan, kwark en een beetje water en honing), handje noten, tonijn of makreel (op een toastje, of los) en een gekookt ei.

Eiwitshakes kopen

Sommige mensen hebben baat bij eiwitshakes en/of eiwitpoeders om aan extra eiwitten te komen. Voor meer informatie over eiwitpoeders kun je kijken op de pagina over het volgen van een eiwitdieet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Magere vis bestaat bijna uitsluitend uit eiwit. Kabeljauw, snoekbaars, panga bv.. Om wat te eten als je honger hebt is het ook handig om een winterwortel op te knagen, of andere rauwkost (radijsjes, rettich). Aan broccoli moet je trouwens niet beginnen, wan dan heb je weer meer bloedverdunners nodig vanwege het hoge vitamine K gehalte.