Hoe kan dat dat ik s avonds na chocolade verlang! Is dat een verslaving?

Als ik s avonds op de bank zit verlang ik na chocolade en dan moet ik het ook echt hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je bij het avondeten dan wel genoeg voeding binnengekregen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herkenbaar! avondeten bevat naar verhouding weinig suiker. geeft dus wel een vol gevoel maar stilt niet je lekkere trek.

Antwoorden (2)

Dat is gewenning, zorg dat je het niet in huis hebt dan is die drang na een paar dagen over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik een paar keer geprobeerd.dan ga ik de gekste dingen eten, blijf eten en snoepen, maar zonder bevrediging. averechts effect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet dan iets wat vult, fruit met yoghurt, een boterham met kaas of iets dergelijks, drink er een flinke kop thee bij. En je moet het wel een paar dagen volhouden.
Ik weet niet of het meteen een verslaving is. Zodra je er voor jezelf echt last begint te krijgen lijkt het al meer op een verslaving. Je wilt wel zonder, maar het lukt niet!
Het zit het meer in het feit dat je gewend bent geraakt om iedere avond chocolade te eten. Naar mijn mening is dit gewoon een vorm van conditionering. Je zit op de bank en eet chocolade wat voor jou erg prettig is. Na dit een aantal keer gedaan te hebben denkt jou lichaam iedere keer wanneer jij s'avonds op de bank gaat zitten dat je 'zin' hebt in chocolade. Er is dus een associatie met bank zitten en chocola eten.
Oplossing: geen chocolade meer eten. Vergt wat discipline, maar je zal zien dat je op den duur geen verlangen meer hebt naar chocolade!

Succes!