Waar kun je hier in nederland candy-appels kopen?

vind ze namelijk heel lkker

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag is een tijdje terug ook al gesteld, zoek eens even in het archief.

Het beste antwoord

Deze kun je kopen in pretparken (ik heb er vroeger weleens eentje gekocht in Duinrell) , ook weleens op een kermis.
En ik zag eerder op goeievraag een link na ook een vraag over candyappels , schooltraktatie.com/nederlands
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen: maak ze zelf! Deed ik vroeger ook!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo maak je candy appels:

Ingredienten:
500 gram bruine basterdsuiker
250 gram witte suiker
2 flinke eetlepels vloeibare glucose
2 eetlepels boter
200 ml water
1 theelepel kaneel
vanille stokje
12 kleine zure appels (bijv. biologische Lena's)
saté-stokjes
bakpapier
kookthermometer

Bereidingswijze:
Doe de bruine en witte suiker in de pan met de vloeibare glucose, boter en het water. Breng dit aan de kook tot 185°C. Je kunt dit zien door een kookthermometer (suiker-thermometer) te gebruiken of anders de substantie in een bakje water testen. Als het meteen hard wordt (hard ball), dan is het goed. Haal van de vuur af en roer de kaneel en vanille toe.

Prik de appels op dikke saté-stokjes en kantel de pan, zodat je de appels door de caramelsubstantie kunt draaien. Zorg dat de appel helemaal bedekt is. Laat de appel afdruipen in de pan en zet hem vervolgens op bakpapier. Even laten afkoelen en smullen maar.
itsme
14 jaar geleden
Duinrel :D pas nog gezien. mocht je net over de grens gaan , in movie park germany ook ;)