Ik word soms niet lekker als ik pasta heb gegeten, hoe komt dat?

Soms als ik pasta heb gegeten word ik een beetje misselijk en krijg ik heel veel speeksel in mijn mond. Dat duurt ook niet heel lang, een paar minuten maar. Maar krijg dan een heel misselijk gevoel. Maar dat is niet altijd als ik pasta heb gegeten. Wie weet hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

De meeste niet volkoren pasta's zijn zogenaamde snelle koolhydraten. Hierdoor gaat je bloedsuikerspiegel even als een 'speer' omhoog waardoor jij je misselijk voelt.
Als het goed is duurt het maar heel even en dan is alles weer in balans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien ben je overgevoelig voor iets in de pastasaus? Ik kan zelf niet zo goed tegen Parmezaanse kaas, als dat over pasta zit, krijg ik net zoiets als wat jij beschrijft.
Ik zou een tijdje bijhouden wat je precies eet als je pasta eet (welke pasta en wat voor saus en zo), en of je wel of niet klachten had. Misschien kun je zo ontdekken waar het aan ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het een lichte glutenallergie kunnen zijn? Heb je er bij brood ook last van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip waardoor het zou kunnen komen: Doe als je de pasta gekookt hebt een scheutje extra vierge olijfolie erbij. Het plakt dan ook niet, smaakt veel lekkerder en voorkomt dat het een klomp in je maag wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En neem ook eens in plaats van gedroogde pasta, verse pasta (veel kortere kootijd!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minkukelende niet-pasta eter! BOE!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Of je kan gewoon geen pasta koken. Kom maar een keertje bij mij eten, dan geef ik je op een briefje dat je ervaring anders zal zijn.