Hoe komt het dat worsten dikker worden als ze heet zijn?

Ik heb het over knakworsten;-))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwaar die toevoeging???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand zou zomaar aan iets anders kunnen denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terwijl jij de vraag stelt?? Nee dat lijkt me haast onmogelijk haha.....jij bent toch een engeltje??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) ja daarom....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha gelukkig, die willen namelijk ook nog wel eens uit elkaar knappen als ze TE heet worden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest wel hartelijk lachen hoor :-)

Het beste antwoord

A) De waterdamp hoopt zich op. Op te lossen door in de worst te prikken.
B) De uitzettingscoëfficient van wat er in een knakworst zit, maar dat is een goed bewaard geheim.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 bedankt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel meel, onder andere. Dat zwelt enorm op.

Andere antwoorden (4)

Het vlees zet zich uit wanneer het warm wordt. Deze eigenschap is overigens bij alle materie aanwezig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnxx
Ze worden pas dikker als de temperatuur in de buurt van het kookpunt komt. Dan gaat het water deels over in waterdamp en dat heeft een veel groter volume dan water.
Als zo'n worst dan beschadigd raakt dan wordt er meteen een hoeveelheid vocht uit geperst, allemaal onder druk van het verdampte water.
itsme
14 jaar geleden
alles zet uit als het warm word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve ijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, dat klopt
Als ie niet opzwelt,knakt ie niet en dat willen we toch die hartige KNAK?