decoratief fruit en groenten snijden, leren?

Als ik uit eten ga bij een Aziatisch restaurant dan ben ik altijd onder de indruk van de prachtig gesneden groenten en fruit.
Die prachtige rozen van wortel, chrysanten van meloenen, bladeren van wortel......

Weet iemand of dit in Nederland (zonder een opleiding te gaan volgen) te leren is, of het echt zo moeilijk is zoals het lijkt?
Zouden er misschien internet sites zijn die het voordoen of internet cursussen?
Ik heb helaas zelf niks kunnen vinden..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind het een super leuke vraag.
Ga hem volgen.
+

Antwoorden (3)

http://www.uitinvlaanderen.be/agenda/e/fruit-carving-fruit-snijden-3-zaterdagnamiddagen/b3af553b-4fb2-405e-ab74-3c6c746294c2
het kan wel, maar Belgie is misschien niet echt praktisch.
Ik denk dat je beter in een goede boekenzaak eens bij de kookboeken kunt gaan kijken. Of in een goede keukenartikelen winkel
anneliez
12 jaar geleden
Oefening baart kunst, eigenlijk zijn die niet zo moeilijk je moet alleen weten hoe je moet beginnen. Die rosen uit wortels doe je gewoon met een gekromde aardappelschilmesje. Thuis hadden we zo,n boekje met voorbeelden wat je allemaal kan maken van verschillende groente en fruit. Verder kan je op youtube ook heel veel vinden. Vraag de lokale chinees of je eentje mag mee nemen of ze je het uitleggen. Vrijwel elke chinees heeft wel een persoon die zulke bloemen kan maken. Was een soort vereiste als je daar werkte. Hoop dat ik je hierbij een beetje geholpen heb. =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voornamelijk een kwestie van het juiste gereedschap, een voorbeeld van hoe het moet en heel veel 'oefening baart kunst'.

Een leuk, eenvoudig boek om mee te beginnen waar ik zelf veel plezier van heb gehad is 'de kers op de appelmoes' van Pierre Wind, dat helemaal over garnituren gaat. Sommige eenvoudig, maar ook een hoop techniek met stap-voor-stap-instructies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk weet ik zelf best wel een dingen hoe je een bord kunt decoreren, maar inderdaad bijv. die bloemen, ik vraag me altijd af hoe het gemaakt word.
Als je ergens eet doe je inderdaad ook altijd weer ideeen op,
maar niet alleen wat betreft decoratie, maar ook bereiding. Misschien werkt het ook bij kinderen die slecht eten, als iets er heel leuk uit ziet, dat het wel gegeten wordt
Als kind geen worteltjes lust en je maak vooraf roosjes, die je normaal rauw als decoratie gebruik, maar dan heel voorzichtig kookt, misschien wordt het dan wel gegeten en als ze aan de smaak gewend zijn, kun je ze gewoon koken. Ben benieuwd naar dat boekje. +