Is het slecht om een stuk banaan te eten dat zwart is?

Heb vaak dat de onderkant helemaal zwart is. Vraag me sinds kort af of dit slecht voor je is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Wat ik altijd van thuisuit heb meegekregen is dat daar juist meer suiker zit. Als het echt compleet zwart is zou ik echter dat stuk eraf snijden, maar een beetje zwart is niet echt ongezond denk ik. Ik eet bijna iedere dag wel een banaan en ben er nog nooit ziek van geworden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord duidelijk

Andere antwoorden (1)

Zolang het nog lekker smaakt (dat is persoonlijk) kan je het gewoon eten. Ik ken mensen die bananen eerst 3 weken laten liggen op de fruitschaal, tot ze 'glazig' worden, donkerbruin. Die bananen smaken dan idd zoeter.
Ik heb liever een banaan die nog een tikje groen is..:-)