Waarom staat er op een verpakking vaak: Tenminste houdbaar tot: Zie elders op de verpakking? Wat is de logica daarachter?

Dat vroeg ik me zo eens af...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De verpakking is voorbedrukt en tijdens het inpakken wordt er de houdbaarheidsdatum opgezet. En dat kan niet overal worden opgedrukt. Daarom staat de aanwijzing ergens anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, dit klinkt als een logische verklaring. +

Andere antwoorden (3)

De houdbaarheidsdatum wordt meestal op de dop gezet, zodat je die makkelijker kunt zien in de schappen van een winkel. En op het etiket staat het nog een keer, voor de mensen die niet weten waar die cijfers op slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die enkele verpakkingen met dop die ik koop staat geen datum op? Geen min van mij, maar ik vind het andere gegeven antwoord plausibeler.
Dit is omdat de houdbare houdsdatum altijd op een bepaald plek (meestal een kleine plek zoals de dop) word gezecht en dit word met, een speciale machine automatidch gedaan waar door het makkelijker is om hem in de automatische druk van de verpakking al een gedeelte te zetten + de ruimte is er anders niet en het is soms minder zoek werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Etiketten en verpakkingen worden met grote aantallen ingekocht, en niet in een keer verwerkt. als een bepaalde produkt verpakt word komt de pot,pak,fles of rol langs een printer die print de datum op de produkt. Vaak staat er nog wat andere letters en cijfers bij, dat is de productcode daar mee kunnen ze precies nagaan wanneer hoe en door wie het gemaakt is en met welke ingredienten en waar die vandaan komen, dat is wettelijk verplicht en heet traceability.

een voorbeeld van die code is 1271651 127 is dag van het jaar 1 is laatste cijfer van het jaar 651 is nummer van machine of andere nummer voor intern gebruik van fabriek. Zelfs staat er soms de tijd van verpakken nog bij, kijk maar eens en verbaas je dat er vaak snachts nog gewerkt word.