Kunnen jongeren na diverse dieeten en na een dieetist een maagbandje krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Werken de dieten niet dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nauwelijks tot niet idd.. Bij dieetist waar ik nu bij zit, lukt t niet helemaal.. Ik heb al meerdere malen diverse dieeten geprobeerd maar allemaal te ververgeefs
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat eet je dan op een dag, en wat doe je aan sport?

Het beste antwoord

Ligt eraan of je nog in de groei bent, als dat zo is gebeurt het niet, dan wordt er eerst aan je eetpatroon en conditie gewerkt.

Een maag wordt als allerlaatste optie gebruikt als je obesitas hebt en een BMI van +40 en suikerziekte en trombose hebt en grote kans hebt op hart en vaatziekten.

Bedenk wel dat ook een maagbandje niet permanent is zelfs los kan schieten als je toch meer eet dan je aankan, dan rek je hem uit, het is dus ook geen 100% gegarandeerd succes.

De enige optie die je 100% garantie kan bieden is je eigen motivatie, als het eetprobleem wordt veroorzaakt door een slecht zelfbeeld en vertrouwen en een slecht gevoel over jezelf is het beter een psycholoog te raadplegen in combinatie met een dietiste....om echt een permanent resultaat te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"maag"2e alinea moet zijn maagband
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zolang je in de groei bent krijg je die zeker niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flauw antwoord: alleen als je daarvoor in aanmerking komt. Want daarvoor zul je een fiks traject moeten afleggen met allerlei tests, denk aan gesprekken, psychologisch onderzoek, verplicht tóch nog wat op eigen kracht afvallen.
Je zult ook binnen bepaalde marges moeten vallen: ben je een beetje te dik, dan is een operatie natuurlijk een veel te zwaar middel, dan is therapie om beter te leren omgaan met voedsel waarschijnlijk beter.
Ben je heel veel te dik, dan is een operatie ook geen optie want veel te gevaarlijk.
De beste weg: ga praten met je huisarts. Wees eerlijk tegen je huisarts en jezelf: waarom ben je te dik? Waarom lukt het niet daar iets aan te doen? Wat hoop je te bereiken met eventueel operatief ingrijpen? Onderschat of overschat je dat niet? Besef je hoe zwaar zo'n ingreep en de effecten ervan zijn?
Is het misschien een optie voor je, dan kan de huisarts je doorverwijzen.
Maar puur op basis van de vraag zoals je 'm nu stelt, kan er geen ja of nee gezegd worden, vandaar dus: ga naar je huisarts.
Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die ik ken is nu 22 jaar, en heeft een maagverkleining gekregen in een ziekenhuis, een paar maanden geleden. Dat werkt prima, ze is er zelf erg blij mee en valt zienderogen af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om iemand aan te vullen hierboven: dit zal enige tijd in beslag nemen en je moet hier wel "echt" voor in aanmerking kunnen komen. Zo is het een eis dat je ook echt OVERgewicht hebt.

Als ik je iets anders aan mag raden als personal coach. Stop met dieeten en ga genieten van het leven. Zoek uit wat gezond en lekker eten tegelijk is en let wat op je snoepen. Snoepen mag maar je zal sterk moeten zijn! En zoek een sport die je leuk vind! Je leeft maar één keer en wat andere mensen van je vinden moet je *#$*$%# aan hebben!!! Heb geen spijt straks van je leven. Ga naar buiten, ga wandelen, ga fietsen, neem een boek mee. En zelfs in de regen naar buiten kan ook geen kwaad, we smelten niet!

Alleen op je eten letten en niet bewegen helpt uiteraard niet! Zonder bloed, zweet en tranen kom je niet ver! Luctor et Emergo: Ik worstel en kom boven!

Als ik je ergens bij kan helpen dan weet je me te vinden ;)

P.s. bekijk onderstaande site eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie is je leeftijd niet de norm, maar een maagbandje is een laatste optie voor mensen met een BMI van 35 of meer. Dat betekent "ernstig overgewicht".
Natuurlijk zijn daar ook uitzonderingen op en krijgen mensen met een BMI lager dan 35 ook wel eens een maagbandje. Overigens "krijg" je niet zomaar een maagbandje. Niet iedere verzekering vergoed het. Dan zou het best wel eens een dure operatie kunnen worden.
Er zijn veel goede ervaringen met maagbandjes. Maar er zijn ook wel wat risico's: Beschadigen van de maag,
Verkeerd plaatsen van de maagband, Ontsteken van de maagband, Buikwandbloedingen
Daar moet je goed over nadenken en je laten informeren. En zoals iemand hierboven ook al zei: als je nog in de groei bent zal een arts het eigenlijk nooit doen.