• Wat is de plaats van de mossel in de voedselketen?

ik zou graag nuttig antwoord willen hebben op deze vraag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op m'n bord ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
copy --> paste
van huiswerkbestand naar GV?! Inclusief opsommingsteken..

Antwoorden (2)

de mosselen staan helemaal onderaan de voedselketen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mossel eet plankton, door dag en nacht zeewater door zijn lichaam te pompen.
Hij heeft dus een sterk zuiverende invloed op zeewater.
Op de mossel zelf leven een zeer grote verscheidenheid aan algen, wieren , zeesterren, weekdieren, kreeftjes enz.
De mossel zelf wordt weer gegeten door sommige vissoorten, zeevogels en vooral zeesterren.
En natuurlijk wordt de mossel ook door de mens gegeten en is voor de mens zeer eiwitrijk voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waar staat hij in de voedselketen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals er staat, boven het plankton en onder sommige vissoorten, zeesterren, zeevogels en de mens.