Kan je vleeswaren en of gesneden kaas invriezen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat gek dat bijna iedereen antwoord dat het niet kan met kaas, terwijl er in de supermarkt zoveel producten met kaas in de diepvries liggen!

Het beste antwoord

Ja dat kan.
Ik heb een tijd in de tropen gewoond, waar we noodgedwongen maar een keer in de 3 maanden inkopen konden doen.
We sloegen kilo's kaas en vleeswaren in. In nette stukken snijden en hup de diepvries in.
We konden dit tot een maand of 3 na het invriezen gewoon ondooien en nuttigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, maar niet te lang, want dan gaat de smaak weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleeswaren kan je makkelijk invriezen, maar kaas zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleeswaren kun je heel goed invriezen, wel 2 tot 3 maanden. Gesneden kaas kun je niet invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleeswaren kun je lang bewaren in de diepvries, kaas niet zo lang maar als je dat wel doet nog geen probleem dan kun je er nog altijd een lekkere kaassaus of fondue van maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat laatste omdat de smaak iets achteruit gaat, maar dat kan ook mijn persoonlijke smaak zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas uit de vriezer oogt niet smakelijk en is ook geen aanrader om je brood mee te beleggen. De kaas wordt klef en plakkerig. Gerechten die je hebt voorbereid met kaas, en met de bedoeling dat het later in de oven magnetron of frituur (soufflé) moet worden verwarmd, Dan kun je het prima invriezen.
Vleeswaren kun je een paar maanden in de vriezer bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleeswaren wel, plakken kaas niet. Stukken kaas wel. Kijk even op de bewaarwijzer via voedingscentrum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan best, de smaak gaat wel iets achteruit en de structuur wordt iets droger.
Als je de kaas misschien als broodbeleg gaat gebruiken, maak dan vast je brood-met-kaas klaar en doe deze per portie in de diepvries. Het lijkt wel of de structuur dan iets beter blijft, en het is zo lekker makkelijk en snel te pakken om mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker. Veel mensen staan er niet bij stil of weten het niet, maar hoe kouder het in de vriezer is, hoe langer de houdbaarheid en de smaak. Onze vriezer staat op -23 en alles wat we er in bewaren lijkt onbeperkt houdbaar en komt er ook qua smaak prima uit. Sommige stukken vlees en groenten zitten er meer dan een jaar in en zijn nog uitstekend.