Werkt de oven in een combimagnetron even goed als een losse oven?

Ik heb geen ruimte voor een oven. Wel kan ik op mijn koelkast een combimagnetron plaatsen. Deze komt dan ipv mijn huidige magnetron. Nu is mijn vraag. Is dit de moeite waard? Ik wil ovenschotels maken en kip (uit stoomzak) e.d. maken maar werkt dit wel goed in een combi? Ik heb namelijk gehoord dat die apparaten flut zijn. Daarbij ook niet het duurste van het duurste. Ik denk er aan om er 1 via marktplaats te kopen van een gerenommeerd merk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mits iemand een goed werkende heeft voor niet al te duur. Wat is merkt/model/prijs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik heb al 7 jaar een combi-magnetron van de Aldi, destijds nog geen 100 euro. Ik gebruik 'm niet heel vaak, maar pizza, taart, koekjes, afbakbroodjes, lasagne gaat allemaal prima. Wel even letten op het vermogen, die van mij kan tot maximaal 200 graden en dat is voor sommige dingen eigenlijk net niet genoeg. Tegenwoordig heb je ze vaak die tot 250 graden kunnen.
Neem wel even de tijd om het bijbehorende boekwerk door te nemen. Door alle combi-functies kan dat apparaat al snel veel meer dan jij wil weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb jaren een combi magnetron/oven/gril gehad en dat werkt perfect. Zelfs een kippetje grillen ging goed. Zorg wel dat je er een met voldoende grootte neemt. niets zo hinderlijk als het willen bakken van een taart om er dan achter te komen dat je taart er niet in past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben thuis een combi. Niets over te klagen, werkt allemaal prima. Kan me wel voorstellen dat een goedkoper apparaat minder goed werkt dan een wat prijzigere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had thuis vroeger een losse oven en sinds 4 jaar een combi. Qua oven functie werken ze beide goed. Wat voor mij wel een nadeel is, is dat wanneer ik iets in de oven wil doen dat ik dan geen magnetron heb om even iets op te warmen of te ontdooien. En als je de combi pas als oven hebt gebruikt goed uitkijken dat je dan niks van plastic erin doet om via magnetron op te warmen.