Wat kan ik het beste in een voedselpakket stoppen?

Voor een gezin dat het financieel erg moeilijk heeft maak ik een voedselpakket. Ze wonen ver weg dus ik ga het per post opsturen. Totaal dus maximaal 10 kilo.

Het voedsel/de producten moeten bij kamertemperatuur goed blijven, dus verse vleeswaren vallen af. Ook moet het redelijk goed houdbaar zijn want ik ben wel een week ofzo bezig met verzamelen en dan nog op de post. Naast het wat luxere zoals misschien bonbons en nootjes wil ik ook wat gezondere producten erin stoppen die ze zelf niet zo snel kunnen kopen.

Wie heeft er een mooie lijst met producten?

Toegevoegd na 36 minuten:
Het gezin heeft trouwens zelf aangegeven graag extra boodschappen te krijgen ivm de kerst. Dingen die ze dus zelf niet snel kunnen kopen of krijgen van de voedselbank.

Bij Albert Heyn is de minimale besteding 70 euro en de bezorgkosten zijn dan niet echt lager als dat ik het via de post verstuur.

Verder doe ik er ook nog pyjama's voor de kinderen bij op hun verzoek, maar verder dus boodschappen.

alvast bedankt voor de vele goede tips die erbij staan. Vooral de kazen en gedroogde vruchten en pastasauzen vind ik een goed idee.

Toegevoegd na 1 dag:
Voor wat betreft het beste antwoord: er zijn veel goede tips gegeven dus ik vind het moeilijk om er 1 uit te pikken, maar ik wil de punten niet verloren laten gaan dus kies een antwoord uit de paar besten. Ik haal uit de meeste antwoorden leuke ideeen, dus dank daarvoor!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je vraag en omdat je zo lief bent om deze mensen te helpen. Trouwens nog een tip: omdat verse groenten en fruit versturen geen optie is en dat onontbeerlijk is voor een gezond lijf kun je misschien overwegen om een pot multivitaminen erbij te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat is een goed idee! Multivitaminen :)
Ik dacht ook al aan goede tandpasta en wasmiddel naast het eten. Maar vitaminen ga ik zeker doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lief van je om ze zo te helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook misschien een beetje egoistisch want ik vind het leuker om een gezin zo direct te helpen dat aan een algemeen goed doel geld geven.

Het beste antwoord

Zelf zou ik er zo weinig mogelijk blikken/potten instoppen want die zijn zwaar.

Lekker voor de kerst:
kerststol met pakje roomboter, soeppakjes (asperge, champignon) mix voor kwarktaart oid, afbakbroodjes, kerstkranjes/koeken. Chocola, lekkere koek. Lekker beleg voor de kinderen, hageltjes, kokosbrood, smeerkaas. Zakken chips + poeder voor suasjes, walnoten. Bus slagroom.

Andere tip: als je vanavond na 17.00 uur naar de C&A gaat begint daar de vlaggetjesweek, krijg je nog 25 % extra korting op de opruiming, kun je misschien nog extra kleding kopen, mooie muts/handschoenen ofzo.

Toegevoegd na 53 seconden:
O ja en lekker douchespul oid, shampoo.

Toegevoegd na 1 uur:
En een pak koffie is ook altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van de C&A is handig want ik ga nog voor pyjama;s kijken en wellicht nog voor wat andere dingen, warme trui ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gg, ik ben er vanavond ook, vaak kan ik er leuke dingen scoren. Volgens mij zijn ze tot 21.00 open, anders even op de site kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker gezond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker......

Andere antwoorden (12)

Pakjes soep, crackers, rozijnen, zakje typisch Limburgse drop als lekkernij, busje kruidenzout, beschuit...

Toegevoegd na 2 minuten:
Zak havermout, studentenhaver, volkoren meel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ook wat ingeblikt fruit of ander (gezond) ingeblikt voedsel? Vaak minder vitaminen, maar toch gezond en lang houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang houdbaaar, ingeblikt of poeder voedsel.

Denk hierbij aan potjes groenten, pasta, rijst etc. Een zak aardappelen kan ook.

Een voedselpakket wordt samengesteld door de voedselbank, het beste is contact opnemen met de lokale voedselbank. Zij kunnen je vertellen wat ze nodig hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ok, ik lees de vraag nue pas goed.

Misschien dat deze site je op gedachten kan brengen: http://www.dorcas.nl/webshop/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardappelen wegen wel meteen door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar ook de toevoeging na een minuut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de toevoeging lees ik geen correctie, enkel een link.
Pasta en daarbij passende pakjes saus waar ze enkel water moeten bij doen. Dat weegt niet veel en is lang houdbaar.

Toegevoegd na 16 minuten:
Vijgen, dadels, abrikozen, rozijntjes, gedroogde appelschijven, én verschillende soorten voorverpakte kaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet gezond, die pakjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees in andere antwoorden 'zakjes pasta met saus' en 'pakjes soep/sauzen'. Waarom is dat enkel bij mij niet gezond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan lees ik nu nog zakken chips en kerststol met roomboter. Gezond volgens jou, want ik lees daar geen reactie.....
pakjes soep/sauzen, dressing, bamisoep, aardappelpuree, olijfolie, koffie, thee, tortillawraps, pakje rijst, pastasaus, honing, poedersuiker, pannenkoekenmix, jam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had laatst bij de aldi van die zakjes pasta met saus, in 500ml water laten koken 5 min en klaar.. gezien je het met de post wilt versturen lijkt dit me ook het beste idee, gevriesdroogde maaltijden zijn namelijk een stuk lichter, omdat het vocht eruit is.

en met 10 kilo gevriesdroogde maaltijden eet je maaaanden.. dus dan houden ze zelf meteen wat over voor wat vers ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voedselpakket versturen is een hartstikke leuk idee.
Maar dit gaat natuurlijk al snel vele kilo's wegen en dan kan het ook al snel een dure aangelegenheid worden om e.e.a. te versturen.
Ik heb een idee: Bestel de boodschappen bij een boodschappenservice als albert.nl en laat het door hen bezorgen, de factuur gaat dan natuurlijk naar jou.
De kosten die je bespaard op het verzenden kunnen dan ten gunste van de boodschappen/ontvanger komen.
Je kunt trouwens ook overwegen om geld over te maken of op te sturen. Misschien heeft dit gezin niet zozeer behoefte aan eten (want dat is op veel plaatsen al te krijgen via de voedselbank) maar juist aan sokken, handschoenen of iets anders. Als je ze geld geeft kunnen ze zélf beslissen waar ze het aan kunnen uitgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wou ik ook gaan antwoorden inderdaad. b.v. Albert.nl bezorgt een stuk goedkoper boodschappen dan wanneer je dat zelf met de post gaat versturen en je hebt dan ook niet de beperking van alleen houdbare producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Bezorgkosten tot 10 kg zijn 5,75 euro, bezorgen met albert is niet echt goedkoper. Vandaar dat ik het zelf samenstel en verstuur.
Overigens heeft het gezin zelf aangegeven graag boodschappen te ontvangen. Ze lopen al bij een voedselbank maar dat is niet echt voldoende voor het grote gezin en voor de kerst krijgen ze graag wat extra's. En ja, ik doe er ook op verzoek pyjama's bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lalena, valt idd best mee, die bezorgkosten. Albert.nl is in verhouding natuurlijk al wat duurder dus waarschijnlijk doe je er dan idd verstandig aan om van pakketservice gebruik te maken.
Trouwens, vergat ik nog even te melden: Hartstikke lief Lalena, dat je zo begaan bent met dit gezin, ze zullen wel blij zijn met jouw ontzettend lieve gebaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie: De verzendkosten zullen € 6,75 zijn. Via TNT.
Zonnebloemolie, cacaopoeder, vruchten in blik, groenten in blik, jam, honing, kaarsen, theelichtjes, lucifers, Liga, Karvan Cevitam, Brinta, rijst, soep in blik en pakjes soep, suiker, zout, peper, koffie, thee, melkpoeder, tandpasta, tandenborstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook altijd nodig is, is wasmiddel. Verder zou je er gedroogd fruit bij kunnen doen (tutti frutti) Ook gezond. Je kan er ook potjes met groenten in kunnen doen. Kies als je pasta erin stopt voor de volkoren variant, dat is ook gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet te veel mag wegen, zou je zakjes Bolero Drink kunnen doen! poederranja, 8 gram voor 2 liter limonade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het tegen de kerst loopt lijkt het mij toch leuk om aan wat luxe dingen te denken.
Lekkere koffie en thee met luxe koekjes. toostjes met b.v. brie . chocolade kerstkransjes, lekkere doucheschuim,
DR. oetker kwarktaart , waarvoor ze alleen nog maar kwark hoeven te kopen.
Blikjes vruchtjes, zak nootjes.
Voor de kinderen wat snoepjes/ smarties..
Waxinelichtjes/kaarsjes...

Het is heel leuk dat je dit doet !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua vlees zou je er blikjes Smac bij kunnen doen. Dat kunnen ze door de pasta doen:
http://www.nrcnext.nl/koken/2009/04/27/smac/
Of door de andijviestamppot:
http://www.unox.nl/nl/recepten/andijviestamppot-met-smac-geitenkaas-en-honing-tijmjus