Waarom worden mijn pannekoeken vaak matzers?

Als ik pannenkoeken bak worden de eerste exemplaren altijd veel te stijf en krokant, een beetje als matzers. Hoe komt dit? Is mijn beslag dan te dik? bak ik ze te heet of juist niet heet genoeg?

Ik bak ze trouwens wel in een beetje olie, omdat waar ik woon (Zuid-Korea) enkel zoute boter te koop is. Heeft het soms hier mee te maken?

Vanaf de derde of vierde pannenkoek (wanneer ik soms een beetje water bij het beslag gedaan heb, wat heb geexpirimenteerd met gas wat hoger en/of lager) worden het wel mooie pannenkoeken.

Ik bak behoorlijk vaak pannenkoeken, en toch gaan het elke keer weer mis.

Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik ga er van uit dat je beslag te dik is , je geeft zelf aan als dat je er een paar hebt gebakken dat je er wat water bij doet ze dan wel mooi en goed zijn weet niet hoeveel meel en melk gebruikt maar misschien heb je hier iets aan 500 gram bloem of tarwebloem 1 liter melk 2 a 3 eieren wat zout boter of olie Doe de bloem in een kom, voeg wat zout toe, maak in het midden een kuiltje, laat hierin de los geklopte eieren glijden en begin, vanuit het midden, de bloem met de eieren te vermengen. Voeg dan een gedeelte van de melk toe, roer alles tot een glad beslag zonder klontjes. Roer dan de overige melk er doorheen. laat telkens wat boter of olie in de koekepan goed heet worden. giet hierin een gedeelte van het beslag. Laat dit bij een middelmatig vuurtje bakken. Keer de pannenkoek, zodra de bovenzijde droog is. hoop dat het je helpt om mooie en goede pannenkoeken te bakken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100