Is het erg ongezond als je vergeet spinazie te wassen voordat je het rauw in een salade doet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
18.1K

Het beste antwoord

Welnee! Je hebt wel kans dat er nog zand of een verdwaalde worm in de spinazie zit, maar slecht voor je gezondheid is dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er kan wat zand tussen zitten en eventueel een heel klein beetje bestreidingsmiddel maar dat is zo klein beetje
dat je er niet dood aangaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed zo+
Er kunne nog (scherpe)zaadjes in zitten ,zand en slakken! Lijkt me wel onsmakelijk maar ongezond,dacht het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach een slakje op z'n tijd :)....... +1
Ik denk dat dat meevalt. Het kan wel knarsen tussen je tanden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt er vanaf wat voor soort spinazie je hebt gekocht. Je hebt gewone verse spinazie, maar je hebt ook panklare gewassen spinazie. Van deze gewassen spinazie wordt trouwens gezegd, dat het verstandig is, om deze toch nog een keer af te spoelen in een ruime bak water, om zand in het eten tegen te gaan. Zorgt er dan meteen voor dat de laatste restjes bestrijdingsmiddel worden afgewassen.

Bij ongewassen spinazie zit er gewoon nog bestrijdingsmiddel op de bladeren. Dit is uiteraard niet gezond. Voor een keer kan het geen kwaad, maar zo door de jaren heen krijgen we best wel wat bestrijdingsmiddel binnen, dus voorkom het zoveel mogelijk als het kan. Achtergebleven zand kan geen kwaad. Dit schuurt de maag :).
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er al bestrijdingsmiddel op de spinazie zit, krijg je dit er niet af door te spoelen. Dan zou het er bij het eerste regenbuitje ook al afgespoeld zijn.
Het zal wel niet direkt ongezond zijn, maar als je bv. insekten naar binnen krijgt ofzo die niet zijn afgespoelt dat kan minder zijn ... brrr krijg de kriebels bij het idee:))) maar laten we niet flauw zijn, ik denk niet dat het meteen kwaad kan , het is natuurlijk wel verstandig om het wel goed te wassen, zodat zand, en andere ongeregeldheden af worden gespoeld...Want geloof me voedselvergifting is niet prettig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo zeer ongezond als wel onsmakelijk. Als je toch eten gebruikt, gebruik het dan goed. Veel bestrijdingsmiddelen zul je niet tegenkomen maar karsetandend aan de spinazie lijkt me geen pretje.