hoe lang kunnen vleeswaren nog na hun verpakkings datum nog verkocht / gegeten worden?

vaak staat er alleen maar een verpakkings datum op en geen houdbaarheidsdatum.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

ligt eraan op welke plek je het bewaard in de koelkast en een hele handige wijzer vind je bij bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan wat voor vleeswaren. Ik kijk altijd vooral uit bij kip, omdat je daar de meeste ziektes van kan krijgen.
Ik bewaar het meestal een week, rosbief maximaal 2 of 3 dagen.
je ziet vaak ook wel aan de kleur of het niet meer goed is, als ham bijvoorbeeld uit is gedroogd moet je het ook niet meer eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rauwe vleeswaren zoals filet americain en tartaar kan je het beste alleen op de dag van openen opeten, gedeeltelijk gegaarde producten zoals rosbief en fricandeau twee dagen. Gekookte vleeswaren vier dagen, gerookte-, gedroogde,- en/of gefermenteerde vleeswaren (gedroogde hammen, salami, droge worst e.a.) een week na aanbreken.

Zie onderstaande link voor een handig overzicht hiervoor, ook mbt andere producten na openen. In de webshop zijn trouwens nog veel meer interessante dingen te zien, en gratis te downloaden, bijvoorbeeld mbt veilig barbecueën e.a.