Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

neemt de ah `kapote` statiegeld bonnetjes aan?

ik had een statie geld bonnetje van 20 euro, echter heb ik die op tafel gelegd en kinderen van een kennis hebben die per ongeluk samen met ander papier doormidden geknipt, 1 deel heb ik nog, bovenaan staat ah en een halve streepjescode (horizontaal door midden) dus scannen zou lukken maar de details van wat er is ingeleverd en datum staan er niet meer op, zou de ah deze halve statiegeld bon nog accepteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zolang de barcode heel is nemen ze hem aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de ah kon het bonnetje gelukkig nog wel scannen en ik kreeg het geld terug.
dank allemaal voor het antwoord

Andere antwoorden (2)

Ik lees nu pas dat het gaat om een halve bon dus heb mijn vorige antwoord verwijderd.

Mijn advies blijft hetzelfde: ga er even mee naar de klantenservice. In het geval van een halve bon kan ik me echter voorstellen dat het geweigerd wordt. Je kunt namelijk een andere dag met de onderste helft aankomen en zeggen: wat bovenaan staat is weggevallen maar de details van wat ik heb ingeleverd zijn wel goed te zien.

In die zin is het een gewoon betalingsbewijs. Met een half briefje van 10 euro kun je ook niet betalen, dus met een halve statiegeldbon vrees ik ook niet.

Maar nogmaals: probeer er uit te komen met de klantenservice.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gvrox
14 jaar geleden
De vraag is wat er voor data in de streepjescode zit; als er ook nog een unieke code inzit zou het kassa-systeem kunnen detecteren dat een bonnetje al gebruikt is. Ik zou eigenlijk wel verwachten dat er iets in die richting bijzit, anders zou je zelf bonnetjes kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar eigen bonnetjes lijken nooit precies op AH bonnetjes natuurlijk en veel meer dan 20 euro per keer kun je niet gebruiken zonder dat het erg gaat opvallen. in dit geval gaat het ook nog eens om een halve barcode, dus de kans lijkt me klein dat die nog te scannen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een net iets meer dan half briefje van 10 euro kan je wel nog inleveren bij de bank, dan krijg je gewoon geld ervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fynnya: dat klopt, maar een winkel zal een half briefje niet aannemen. je kunt hem bij De Nederlandsche Bank omruilen voor een heel briefje en dan daarmee betalen.
Alleen als de barcode nog leesbaar is en als je bonnetje niet over datum is nemen ze hem wel aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing