Wat moet je doen als je om de minuut een snack pakt?

Ik snack over het algemeen, best veel.
Ik vind het heel vervelend en ongezond, maar kan ik er maar niet mee ophouden.
Misschien klinkt dit als een domme smoes, maar af en toe dan sta ik ineens, zonder er erg in te hebben, met een reep chocolade in mijn handen.
Het is misschien een gewoonte, maar het is moeilijk het af te leren.
Weet iemand een goede afleiding of oplossing voor dit probleem?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zorgen dat je niks in huis hebt, en een glas water drinken als je er zin in hebt. Zorg daarnaast dat je goed en gezond eet, drie maals dag. Misschien wat oppervlakkig maar het valt mij altijd op dat als ik naar een film kijk, waar je dan zo'n koppeltje ziet met perfecte lichamen (en perfect uiterlijk), dat mij altijd weer stimuleert om heel gezond te eten en veel te sporten, om ook zo'n lichaam te krijgen en zo meer kans maak bij het andere geslacht (het is afgezaagd maar werkt wel bij mij).

Het wordt hoognodig tijd dat je deze gewoonte gaat doorbreken. Als je hiermee doorgaat kan het zijn dat je morbide obesitas krijgt en dat wil je niet. Een gewoonte doorbreken kan je alleen doen, als je ook werkelijk wil veranderen. Als je dat wil, moet je er iets anders tegenover zetten. Je moet een nieuwe gewoonte creëren. Maar dan natuurlijk wel een gezonde. Zoek iets wat je leuk vind om te doen. Als je dit moeilijk vind om alleen te doen is het raadzaam om een dietiste in te schakelen.

Water drinken en een goed gezond ontbijt

Verslavingen worden gekenmerkt door het principe 'één is teveel en duizend te weinig'. Of het om sigaretten, borrels of repen chocolade gaat maakt in principe niets uit. Je moet gewoon die eerste niet nemen om te voorkomen dat je onwillekeurig doorgaat met innemen. Bij sigaretten en bij drank kun je ervoor kiezen om radicaal met innemen te stoppen maar dat is bij eten een stuk moeilijker. Voedsel heb je domweg nodig om in leven te blijven. Wel kun je ervoor kiezen om bepaalde voedingsmiddelen geheel te vermijden of er desnoods heel matig van te nuttigen, wat beduidend moeilijker is dan geheel vermijden. Met name zoetigheid en vooral chocolade is berucht, maar ook chips, koekjes, frisdranken en vruchtensap kunnen nogal verslavend zijn. Als het je lukt om bij trek in plaats daarvan een stukje kaas, worst, noten (geen pinda's of cashew) of een eitje te eten ben je gauw van die trek af en red je het veel beter tot aan de volgende maaltijd. Dat ook die maaltijden niet bol moeten staan van de geraffineerde koolhydraten had je inmiddels vast al begrepen.

uitstellen. elke keer als je zin hebt in een snack denken: over een half uur mag het. en wanneer dat halve uur voorbij is dit gewoon opnieuw proberen.

Ja dit is best een probleem, maar het hele leven bestaat uit keuze maken hoor. Je weet zelf al dat het niet goed is dat is punt 1 punt 2 is gebruik je verstand, denk aan later je wil straks toch niet als een tonnetje over straat? en dat gaat echt gebeuren , en dan heb ik het nog niet eens over alle enge ziektes die je krijgen,ik zou zeggen wees flink, je moet het toch zelf doen succes

kom in actie voordat je straks morbide obees bent. Zoek begeleiding bij een expert in eetstoornissen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100