Volgens de C1000:

Er is soms wat verwarring over de woorden biologisch en ecologisch. Deze termen worden door elkaar gebruikt, maar zijn over het algemeen gelijk aan elkaar. Niet voor niets staat het EKO-keurmerk (van ECOlogisch) voor biologisch verantwoorde producten. Overigens is scharrel niet hetzelfde als biologisch! De benaming scharrel (bijvoorbeeld in scharrelei) zegt alleen iets over de ruimte waarin de dieren leven en niets over de voeding en toevoegingen

Toegevoegd na 54 seconden:
De aanduidingen organic, ecologisch en biologisch betekenen hetzelfde: een landbouwwijze waarbij de natuur wordt gerespecteerd en waarbij geen kunstmest en bestrijdingsmiddelen worden gebruikt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biologisch is net wat minder streng dan ecologisch...
Bij ecologisch wordt er ook gekeken naar de omgeving... Soms zelfs worden zaailingen zelfs gepoot bij volle maan en zo...

Alle twee zonder gifstoffen... Maar ecologisch gaat verder in zaken dan biologisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat zaaiingen bij volle maan biologisch dinamisch genoemd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt dat is ook zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm. zaaien bij volle maan Biologisch Dynamisch? goh, nog nooit van gehoord (van dat zaaien natuurlijk). De term biologie en ecologie wordt behoorlijk misbruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xinix, ik bedoelde niet dat ik met je antwoord oneens ben hoor, maar "bio-logie" betekent "leer van het leven". Een genetisch gemanipuleerde aardappel die platgespoten wordt met pesticiden waar die resistent tegen is gemaakt, is net zo "levend" als een meer "natuurlijk" product. Tja, what's in a name.
Ecologische producten zijn producten waar sterk rekening gehouden is met het milieu.
Biologische producten zijn producten zonder kunstmatige toevoegingen.
Bijna altijd zijn biologische producten ook ecologische producten.
Goed voor mens en milieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ecologische, biologische groente is groente waar niet alleen geen kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen bij gebruikt worden, maar er ook gekeken wordt naar de plaats in de natuur voor deze groente.
Er zijn zeer veel zaken die direct of indirect invloed hebben op de groei van deze groente.
Sommige planten verdragen elkaar slecht, tewijl anderen elkaar positief beinvloeden.
Er wordt ook gekeken naar de maanstand die invloed zou hebben op het grondwater.
Bij een bepaalde maanstand kiemen er duidlijk meer zaden dan bij een andere.
Ook wordt er o.a. gekeken naar de vegetatie in de buurt.
In de natuur geldt, dat alles invloed heeft op alles.
Er bestaan allerlei stromingen binnen de ecologie, waarvan sommige heel ver gaan.