Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijgen aardappels een raar smaakje als je ze in de magnetron opwarmt?

Als ik aardappels of kip gemaakt heb, en dat na het afkoelen in de magnetron doe, smaakt heel eigenaardig.
Dit ligt niet aan de soort aardappel, ook niet aan de magnetron (ik proef het ook bij andere mensen).

Het gebeurt met gekookte aardappelen, stamppot, aardappelpuree, en met alle soorten kippenvlees.

Als ik aardappels/kippenvlees in de pan opwarm, smaakt het ook wel iets anders dan voor die tijd, maar het rare 'magnetron-smaakje' ontstaat er niet door.

Wat is de oorzaak hiervan?

Toegevoegd na 1 uur:
Deze rare smaak ontstaat trouwens ongeacht de manier van afkoelen van te voren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet alleen van gebakken aardappelen dat ze erg lekker zijn de volgende dag. Volgens mij heeft het niet met de magnetron te maken maar met chemische veranderingen in de aardappel tussen koken en weer opwarmen. Persoonlijk vind ik opgewarmde kip niet lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het vocht naar boven gaat zodat de aardappels een droge smaak krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat als je ze in de magnetron zet verdampt het vocht en als er een avond van tevoren pizza in heeft gelegen ruikt(smaakt) het daar natuurlijk ook na
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wie verwarmt er nou een pizza in een magnetron? Dat wordt dan een klef stuk karton... Onzinreden dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaaad!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding