wat is het verschil met soja ijs en andere ijsjes?Smaakt dat anders of is dat magerder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig gebruikt men ook overal sojaproducten voor, of niet?

Antwoorden (2)

Gewoon ijs is gemaakt van koemelk, en soja ijs van sojabonen. Het is dus van een plantaardige bron ipv dierlijk. Hierdoor smaakt het inderdaad anders en is het ook magerder, maar wel rijk aan eiwitten. Het heeft een typische smaak omdat het dus van bonen is gemaakt ipv melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soja-ijs wordt vervaardigd op basis van sojamelk en bevat géén melkproducten. Soja-ijs is derhalve vrij van lactose (melksuiker). Het smaakt anders omdat er geen melk toegevoegd is.

Sojamelk is een uitstekende bron van hoge kwaliteit eiwitten, isoflavonen en B-vitamines. Sojamelk is vetarm en bevat geen cholesterol