Het is niet meteen iets waar me het water van in de mond loopt, maar konfijten kan twee verschillende dingen zijn :

Van oudsher : inleggen en laten verzadigen met suiker (ook wel azijn of alcohol) (wat je normaliter doet met fruit, soms groente), zodat het niet bederft. Maar of het combineert met kaas ??

En tegenwoordig spreken we ook van konfijten van vlees.
Dat betekent dat het heel langzaam in veel vet wordt gaargekookt. In de regel gebruiken we hiervoor eenden- ganzen- of varkensvet. Ook niet iets om met feta te proberen dunkt me....

Van kaas konfijten, in welke vorm dan ook, heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Wel worden veel soorten kaas gegeten in combinatie met gekonfijte fruitsoorten (jam, marmelade) of in azijn gekonfijte groenten (augurk, uien ed). Wellicht ben je daar mee in de war ?

Maar feta konfijten....tja, je kunt het proberen. Ik zou dan persoonlijk denk ik kiezen voor de optie inleggen in olie met kruiden. Zo koop je ze tenslotte ook in de supermarkt, al gebruiken we daar meestal niet de term gekonfijte feta voor, het is wel volgens de culinaire letter wat het is. Echte feta echter, van schapenmelk, kan niet goed op olie worden bewaard ; dat wordt een brokkelige brij. Met 'nepfeta' van koemelk kan het echter wel. (Zie link).

Als je een recept hebt gevonden waarin gesproken wordt over gekonfijte feta, gaat het naar alle waarschijnlijkheid om deze feta in gekruide olie, die eigenlijk elke supermarkt tegenwoordig wel verkoopt.